Németh, Vivien Katalin (2021) Pénzügyi tudatosság az egyetemi tanulmányokat folytatók, illetve az egyetemet végzettek körében. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAL-21_20.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (5MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a pénzügyi tudatosság témakörét igyekeztem körbe járni, azon belül az egyetemi hallgatók, valamint a három éve egyetemet végzettek körében. A téma állandóan aktuális, hiszen azok, akik ma még az iskolapadban ülnek, holnap már a pénzügyi világ aktív részeseivé és a banki termékek felhasználóivá válnak. Éppen ezért fontos tudni, hogy a fiatalok miképpen vélekednek pénzügyeiket illetően, mennyire hajlandóak félre tenni egy adott cél érdekében, hogyan gondolkodnak a hitelek kapcsán. Ezenkívül van-e valamiféle különbség a különféle csoportok között. Annak érdekében, hogy minél jobban megismerjem a fiatalok pénzügyekhez kapcsolatos viszonyait, anonim, primer kutatást hajtottam végre. Kérdőívem egy korábbi, már elvégzett kutatás alapján készült, aminek köszönhetően lehetőségem volt a kapott eredményeim összehasonlítani az egykor kapottakkal. Bizonyos kérdéseket ugyanakkor megváltoztattam, betettem, vagy épp kivettem a kérdőívből, így a két kérdőív és kutatás nem egyezik meg minden ponton. A kapott eredmények kiértékelését EXCEL-ben végeztem, melyben kimutatást készítettem, diagramon ábrázoltam az adatokat, konvergencia táblázatot késztettem, korreláció és regresszió számolást hajtottam végre, valamint khi-négyzet próbát is végre hajtottam. Felállítottam négy hipotézist, melyek közül három bizonytást nyert. Első hipotézisem, miszerint „A gazdasági szakon tanuló hallgatók jobb eredményeket érnek el, mint a nem gazdasági szakon tanuló hallgatók.” – végül nem nyert bizonyítást. Ez jelentheti azt, hogy a nem gazdasági szakon tanuló hallgatók az előzetes feltételezésekkel szemben aktívan érdeklődnek a pénzügyek iránt vagy pedig a gazdasági szakon tanuló hallgatók pénzügyekkel kapcsolatos oktatása nem kellőképp kielégítő, így nem tudják ismereteiket kellőképp kamatoztatni a mindennapok során. Kutatásom kiértékelése után arra a következtetésre jutottam, hogy a pénzügyi kultúra fejlesztése rendkívül fontos feladat, melyre mindenképp időt, energiát és forrásokat kell fordítani. A legjobb, ha a pénzügyi oktatás már gyermekkorban megkezdődik az életkori sajátosságoknak megfelelően. A gyerekek már a példamutatás módján is úgy mondd passzívan tanulnak, de direkt oktatásra is szükség volna, hogy az oktatási rendszer kötelékeit elhagyva pénzügyeiket illetően magabiztos felnőttek váljanak az elkövetkező generációkból.
Magyar cím
Pénzügyi tudatosság az egyetemi tanulmányokat folytatók, illetve az egyetemet végzettek körében
Angol cím
Financial awareness among university students and university graduates
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Közgazdasági és Nemzetközi Kapcsolatok Intézet
Szak
LKK - Pénzügy és számvitel alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAL-21/20
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Vivien Katalin Németh |
Dátum: | 06 Máj 2022 09:13 |
Utolsó módosítás: | 12 Szep 2023 12:26 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8267 |
Actions (login required)
Tétel nézet |