Szabó, Krisztina (2021) A fiatalok pénzügyi tudatossága, vagy tudatlansága? BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-21_53.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a fiatalok pénzügyi kultúráját vizsgálom, mivel az egy általánosan elfogadott álláspont, hogy a pénzügyi kultúra világszerte alacsonyabb az elvártnál. Ahhoz, hogy ezt fejleszteni lehessen, meg kell ismerni az egyének pénzügyi kultúráját, lehetőleg specifikusan, hogy minél jobb eredményeket lehessen a különböző pénzügyi kultúra-fejlesztő programokkal elérni. Mivel számomra meglepő volt, hogy milyen tájékozatlanok és érdektelen a fiatalok a pénzügyekkel kapcsolatban, és a legtöbb nemzeti stratégia is a fiatalokat célozza, úgy gondoltam a fiatalokat választom fő célcsoportomként. A dolgozatom fő célkitűzése, hogy a fiatalok pénzügyi tudásáról egy átfogó képet adjak, melyet egy kutatás által dolgoztam fel. A primer kutatásomat egy kérdőíves felméréssel végeztem, melyet egyaránt töltöttek ki hallgatók, és azok, akik nem vesznek részt felsőoktatásban. A kapott adathalmazt az IBM SPSS programmal elemeztem, ezáltal tudtam igazolni, vagy elvetni a hipotéziseimet. Legfőbb megállapításaim, hogy a kérdőívem kitöltői esetében nincs kapcsolat a pénzügyi tudás és a szülők iskolázottsági szintje között, illetve a nemek esetében sincs kapcsolat a két változó között. A fiatalok jövedelme és pénzügyi tudása között sincs szignifikáns kapcsolat. Végül a hipotézisemet, miszerint a fiatalok valós és vélt pénzügyi tudása között lényeges különbség van, elfogadtam. A fiatalok pénzügyi tudásának fejlesztése elengedhetetlen, melyre a különböző oktatási programok akkor a legeredményesebbek, ha nem csak az elméleti tudást növelik. Úgy gondolom, hogy a gyakorlatorientált oktatás nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a megtanult fogalmakat, illetve folyamatokat a későbbiekben is sikeresen tudják alkalmazni. Célszerű lehet kiterjeszteni az oktatást az általános iskolások körében is, de az iskolarendszerből kikerültek számára a felnőttképzés keretében is fontos lenne a hiányosságok csökkentése.
Magyar cím
A fiatalok pénzügyi tudatossága, vagy tudatlansága?
Angol cím
The Financial Literacy of the Youth, or Illiteracy?
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
LKK - Üzleti Tanulmányok Intézet
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-21/53
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Krisztina Szabó |
Dátum: | 06 Máj 2022 07:43 |
Utolsó módosítás: | 02 Már 2023 14:19 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8234 |
Actions (login required)
Tétel nézet |