Elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál

Horváth, Alíz (2021) Elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-21_30.pdf] PDF
KBAN-21_30.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom témájának, a napjainkban egyre inkább elterjedő elektronikus ügyintézést és kapcsolattartást választottam. A 2015. évi CCXXII. törvény hatálybalépésével minden közigazgatási intézménynek kötelessége biztosítani az e-ügyintézés lehetőségét az ügyfeleik számára. A törvény megalkotása azt a célt szolgálta elsősorban, hogy megkönnyítse mind az ügyfelek, mind pedig a hivatalban dolgozók életét. Ezen kívül további hatásokat is lehet vizsgálni, mint például a költségvetés bevételére gyakorolt hatását, vagy az adómorál változásának a folyamatát. A dolgozatom célja tehát az, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal tevékenységén keresztül bebizonyítsam, miként változott az adózói morál az elektronikus ügyintézés hatására. Említést teszek az adózói morál hatékony kialakításáról is, kifejezetten azokról a törekvésekről, amelyeket a NAV folyamatosan alkalmaz. Kitérnék arra, hogy ez miként hatott az állami költségvetés bevételeire, mekkora növekedést értek el az online ügyintézés bevezetése óta. Ezeket különböző diagramokon szeretném ismertetni az olvasók számára. Ezen kívül hangsúlyt helyeztem azokra az ösztönző intézkedésekre is, amelyekkel az embereket rá lehet bírni az online kapcsolattartás alkalmazására. Kitérnék az adóhivatal ügyfélbarát arculatára is, amellyel nagy eredményeket ért el az adózói morál javításának tekintetében.A következőkben tehát azt fogom bemutatni, hogy milyen hatással volt az elektronikus ügyintézés bevezetése az állam, az adózók, illetve a hivatali dolgozók életére. Ehhez különböző kutatásokat végeztem szakmai és egyéb forrásokban. A téma feldolgozásához nagy segítség volt számomra, hogy az online ügyintézésben élenjáró Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál töltöttem a szakmai gyakorlatomat. Az ez idő alatt elsajátított szakmai tudás segített a szakdolgozatom megírásában.A kutatásom végére arra a következtetésre jutottam, hogy az elektronikus ügyintézés bevezetése mindenki életében nagy változást jelent, de sokkal inkább megkönnyíti az ügyintézést, amely hosszú távon az állami bevételek növekedését segíti elő. Az elektronikus ügyintézés előnyein és hátrányain keresztül szeretném felhívni a figyelmet a jelentőségére ennek a kapcsolattartási módnak. Nem utolsó sorban javaslatokat fogalmazok meg az elektronikus ügyintézés elmélyítésével kapcsolatban.

Magyar cím

Elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál

Angol cím

Online Administration and Client Support at the National Tax and Customs Administration of Hungary

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

LKK - Közgazdasági és Nemzetközi Kapcsolatok Intézet

Szak

LKK - Pénzügy és számvitel alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mattiassich-Szokoli, Enikő
doktorandusz

Helyi kari azonosító

KBAN-21/30

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Alíz Horváth
Dátum: 06 Máj 2022 08:50
Utolsó módosítás: 06 Máj 2022 08:50
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8231

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet