Belső kommunikáció a kórházban

Juhász, Árpád (2021) Belső kommunikáció a kórházban. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of Dolgozat-Juhász Árpád.pdf] PDF
Dolgozat-Juhász Árpád.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (14MB)

Absztrakt (kivonat)

Jelen dolgozat témája a kórházi belső kommunikáció, melyet ebben a dolgozatban kifejezetten állami fenntartású kórházra vizsgálok. A kórházi belső kommunikációnak kizárólag azzal a részével foglalkozom, amely a munkavállalók között zajlik: orvos, szakdolgozók, nem egészségügyi dolgozók között, különböző vagy akár azonos szinten. Klasszikus téma az orvos-beteg, és egyéb beteggel kapcsolatos kommunikáció, ezzel ez a dolgozat nem foglalkozik. A dolgozat célja az volt, hogy összegyűjtsem egy kórház munkavállalóinak tapasztalatait, véleményeit a kórház belső kommunikációjáról, ezáltal lássuk az erősségeket, gyengeségeket, a fejlesztendő területeket. A kérdőíves kutatást során három különböző szinten közelítettem meg a kórházi belső kommunikációt. Első körben az intézmény általános belső kommunikációjára voltam kíváncsi, az intranetre, a mindenkit érintő levelezésekre, az általános tájékoztatásra, a kórházi események, tudnivalók informálódásáról. Második körben külön fókuszáltam a szervezeti egységek szintjén lévő kommunikációra, amely nem érint mindenkit, csak egy vagy néhány szervezeti egységet. Hogyan érzi magát a munkavállaló a helyén, megkapja-e a szükséges információkat a szervezeti egységében, milyen a hangulat, a kommunikációs viszony a szervezeti egységében. Végül személyes szinten kérdeztem rá a belső kommunikációra, milyennek látja, tapasztalja például az orvos és szakdolgozó közötti kommunikációt. Milyen a vezető és vezetett közti kommunikáció minősége. A kérdőívet kitöltők munkakörben, beosztásban és korban jól közelítették a kórház emberi erőforrását. Az egyik legfontosabb eredmény véleményem szerint már a téma felvetése önmagában. Ennél konkrétabbak a különböző szintű kommunikációk jellemzése, értékelése. A három szint közül legkevésbé jónak az intézményi szintű kommunikációt értékelték, ami valószínűleg a legtöbb munkát igénylő is egyben. A legjobbnak pedig a személyes szintet értékelték. Fontos eredmények továbbá, hogy a használt és preferált kommunikációs csatornák nem teljesen azonosak. A szervezeti egységek szintjén sok esetben nem tartják elegendőnek az információkat a kollégák, szükséges lenne ennek a kommunikációnak is a fejlesztése. A személyes szinten azt látjuk, hogy alapvetően jók a kapcsolatok, jó a belső kommunikáció, a munkavégzést támogatja a megfelelő belső kommunikáció.

Magyar cím

Belső kommunikáció a kórházban

Angol cím

Internal communication in the hospital

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Egészségügyi minőségbiztosítási szakirányú továbbképzés (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szarvasházi, Judit
óraadó

Helyi kari azonosító

KMI-21/05

Mű típusa: Diplomadolgozat (Egyéb)
Felhasználói azonosító szám (ID): Árpád Juhász
Dátum: 27 Ápr 2023 12:12
Utolsó módosítás: 18 Szep 2023 12:14
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8149

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet