Juhász, Árpád (2021) Belső kommunikáció a kórházban. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Dolgozat-Juhász Árpád.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (14MB) |
Absztrakt (kivonat)
Jelen dolgozat témája a kórházi belső kommunikáció, melyet ebben a dolgozatban kifejezetten állami fenntartású kórházra vizsgálok. A kórházi belső kommunikációnak kizárólag azzal a részével foglalkozom, amely a munkavállalók között zajlik: orvos, szakdolgozók, nem egészségügyi dolgozók között, különböző vagy akár azonos szinten. Klasszikus téma az orvos-beteg, és egyéb beteggel kapcsolatos kommunikáció, ezzel ez a dolgozat nem foglalkozik. A dolgozat célja az volt, hogy összegyűjtsem egy kórház munkavállalóinak tapasztalatait, véleményeit a kórház belső kommunikációjáról, ezáltal lássuk az erősségeket, gyengeségeket, a fejlesztendő területeket. A kérdőíves kutatást során három különböző szinten közelítettem meg a kórházi belső kommunikációt. Első körben az intézmény általános belső kommunikációjára voltam kíváncsi, az intranetre, a mindenkit érintő levelezésekre, az általános tájékoztatásra, a kórházi események, tudnivalók informálódásáról. Második körben külön fókuszáltam a szervezeti egységek szintjén lévő kommunikációra, amely nem érint mindenkit, csak egy vagy néhány szervezeti egységet. Hogyan érzi magát a munkavállaló a helyén, megkapja-e a szükséges információkat a szervezeti egységében, milyen a hangulat, a kommunikációs viszony a szervezeti egységében. Végül személyes szinten kérdeztem rá a belső kommunikációra, milyennek látja, tapasztalja például az orvos és szakdolgozó közötti kommunikációt. Milyen a vezető és vezetett közti kommunikáció minősége. A kérdőívet kitöltők munkakörben, beosztásban és korban jól közelítették a kórház emberi erőforrását. Az egyik legfontosabb eredmény véleményem szerint már a téma felvetése önmagában. Ennél konkrétabbak a különböző szintű kommunikációk jellemzése, értékelése. A három szint közül legkevésbé jónak az intézményi szintű kommunikációt értékelték, ami valószínűleg a legtöbb munkát igénylő is egyben. A legjobbnak pedig a személyes szintet értékelték. Fontos eredmények továbbá, hogy a használt és preferált kommunikációs csatornák nem teljesen azonosak. A szervezeti egységek szintjén sok esetben nem tartják elegendőnek az információkat a kollégák, szükséges lenne ennek a kommunikációnak is a fejlesztése. A személyes szinten azt látjuk, hogy alapvetően jók a kapcsolatok, jó a belső kommunikáció, a munkavégzést támogatja a megfelelő belső kommunikáció.
Magyar cím
Belső kommunikáció a kórházban
Angol cím
Internal communication in the hospital
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Egészségügyi minőségbiztosítási szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMI-21/05
Mű típusa: | Diplomadolgozat (Egyéb) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Árpád Juhász |
Dátum: | 27 Ápr 2023 12:12 |
Utolsó módosítás: | 18 Szep 2023 12:14 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/8149 |
Actions (login required)
Tétel nézet |