A közlekedési szektorban előforduló kríziskommunikáció és a COVID-19 hatása a GYSEV Zrt.-re

Kiss, Daniella (2021) A közlekedési szektorban előforduló kríziskommunikáció és a COVID-19 hatása a GYSEV Zrt.-re. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-21_04.pdf] PDF
KBAN-21_04.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Jelen dolgozat a vasúti közlekedési szektor kríziseit, azok kommunikációját hivatott bemutatni, kiemelt figyelmet fordítva az aktuális COVID-19 vírushelyzetnek. Témaválasztásomat két fő tényező befolyásolta. Egyfelől meglehetősen érdekel a kommunikáció világa, melynek egy érdekfeszítő részét képezi a kríziskommunikáció, amely által a vállalatok alkalmazkodóképességeiket felhasználva mutatják be bizonyos csatornákon keresztül azt, hogy különböző, nem várt eseményekre miként, illetve mennyire hatásosan tudnak reagál-ni. A választásom másik fő oka pedig természetesen az, hogy a tavalyi, valamint az idei évben a vállalatoknak jelentősebb és kritikusabb helyzetekkel kell szembenézniük krízis-menedzsment terén. Kutatómunkámban arra szeretnék választ találni, hogy a szervezetek, ezen belül is a GYSEV Zrt. miként tud a különböző krízisekkel megbirkózni. Vizsgálatomban nagyobb hangsúlyt fektetek a személyszállítással kapcsolatos problémákra, amely az esetek nagy többségében olyan „akadályokat” jelent, amely befolyásolja a vasúti közlekedés problémamentes lebonyolítását. Munkám során nagy segítséget jelentett, hogy szakmai gyakorlatomat a GYSEV Zrt. Személyszállítási Üzletág Gazdálkodási csoportjánál töltöttem, ahol rendkívül sok tapasztalatot és tudást szerezve tudtam az általam választott témában információkat gyűjteni. A vizsgálatom elengedhetetlen részeként dolgozatom elején a téma elméleti hátterét áttekintve foglalom össze a legfontosabb tudnivalókat. Elsősorban a kommunikációt, azon belül is a vállalati kommunikációt, valamint a PR (Public Relations) területét mutatom be. Ezt követően tekintem át a krízist, mint jelenséget, illetve az ezzel összefüggő kríziskommunikációt. Az elméleti blokk legvégén a közösségi közlekedést, a vasúti közlekedést és a személyszállítást ismertetem, amelyet a GYSEV Zrt. általános bemutatása követ. Primer kutatásomat elsősorban az interjúk adják, de ezen felül statisztikai elemzéseket is végzek az idei, valamint a tavalyi év számadatait felhasználva. Ezeket kielemezve fel tudom dolgozni a krízissel összefüggő számszerű információkat. Az interjúk során kvalitatív kutatást végezve több területen dolgozó munkatársat megkérdezve próbálok választ találni a korábban feltett kérdéseimre. Az általam választott téma úgy gondolom nagy jelentőséggel bír, mivel a személyszállításban felmerülő krízisek megelőzése és elhárítása lehetővé teszi a szolgáltatást igénybe vevők elégedettségét, amely által a vállalat jó hírneve és árbevétele jelentősen növekedhet.

Magyar cím

A közlekedési szektorban előforduló kríziskommunikáció és a COVID-19 hatása a GYSEV Zrt.-re

Angol cím

The impact of crisis communication on the transport sector and the COVID-19’s effect on the GYSEV Ltd.

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pirger, Tamás
adjunktus

Helyi kari azonosító

KBAN-21/04

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Daniella Kiss
Dátum: 16 Jún 2021 10:40
Utolsó módosítás: 15 Szep 2023 10:34
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7951

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet