Sportos életmódra ösztönző Rizikó játék fejlesztése

Kovács, Patrícia (2021) Sportos életmódra ösztönző Rizikó játék fejlesztése. BA/BSc, Faipari Mérnöki és Kreatívipari Kar (2013-tól 2021.06.30-ig: Simonyi Károly Műszaki, Faanyagtudományi és Művészeti Kar).

[thumbnail of SKK-INGA-02-2021-SZ.pdf] PDF
SKK-INGA-02-2021-SZ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (6MB)

Absztrakt (kivonat)

A mai generáció egyik legnagyobb problémája a mozgáshiány. Az emberek szívesebben töltik az idejüket a számítógép előtt ülve, ahelyett, hogy kimozdulnának a természetbe Azonban aktívabb életstílusra ösztönözheti őket egy olyan játék, ami megköveteli a mozgást a játékban való továbbhaladáshoz. A különböző alkalmazásboltokban található már több olyan, tipikusan játék megoldás, melyekben az előrehaladáshoz, illetve különféle jutalmak megszerzéséhez elengedhetetlen, hogy a felhasználó kimenjen a szabadba mozogni. Ezek használatával a felhasználók aktivitása nő, ugyanakkor egyre több baleset származik abból, hogy az emberek közlekedés közben jobban figyelnek a mobiltelefonjukra, mint a forgalomra és a lehetséges veszélyforrásokra. Ez a probléma szolgált alapjául az általam elkészített programnak, amely egy olyan asztali alkalmazás, ami mozgásért cserébe jutalmaz. Arra ösztönzi a felhasználókat, hogy kimenjenek a szabadba sétálni, futni, biciklizni, vagy bármilyen sportot űzni, amivel távolságokat lehet megtenni, és eközben nem veszi el az ember figyelmét a környezetről. A szakdolgozati munkám eredménye egy olyan Java nyelven írt program, mely a Rizikó nevű társasjátékon alapszik. A játékos célja az ellenfél területeinek elfoglalása saját serege segítségével. A felhasználó mozgásért cserébe bónusz katonákat kap a játék egy fázisában, így nagyobb eséllyel győzheti le az ellenfelet. A játékos aktivitásaira vonatkozó adatokat a 76 millió felhasználóval rendelkező Strava adatbázisból éri el a program. Dolgozatomban bemutatom az elkészült programhoz felhasznált technológiákat, részletesen bemutatom annak felépítését, valamint bemutatom az elkészült alkalmazást.

Magyar cím

Sportos életmódra ösztönző Rizikó játék fejlesztése

Angol cím

Risk-style game promoting active lifestyle

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Faipari Mérnöki és Kreatívipari Kar (2013-tól 2021.06.30-ig: Simonyi Károly Műszaki, Faanyagtudományi és Művészeti Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV SKK - Informatikai és Gazdasági Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

NEM RÉSZLETEZETT

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hegyháti, Máté
egyetemi docens, PhD
NEM RÉSZLETEZETT

Helyi kari azonosító

SKK-INGA-02-2021-SZ

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Patrícia Kovács
Dátum: 07 Máj 2021 20:30
Utolsó módosítás: 02 Már 2023 08:08
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7906

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet