A motiváció szerepe a munkavállalói lojalitás megteremtésében

Vitéz, Zsófia (2021) A motiváció szerepe a munkavállalói lojalitás megteremtésében. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT KBAL-20_19.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT KBAL-20_19.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 7 Május 2035

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témáját a motiváció és szervezeti hűség témaköre iránti érdeklődésem miatt választottam. Fontosnak tartom, hogy a hely ahol dolgozunk olyan közeg legyen, ahol naponta tartósan szívesen tölt el időt az ember. Ehhez pedig nem csak a kollégák ked-vessége tud hozzátenni, dolgozói és vezetői oldalról is a tevékenységhez vegyíteni kell lel-kesedést és meg kell teremteni azt a közeget, ahol a foglalkozás iránti érdeklődés tartósan fennmarad. Vizsgálataimat annál a szervezetnél készítettem, mely jelenleg a munkahelyem is. Eddigi munkatapasztalataim alapján ennél a vállalatnál tapasztalom leginkább a dolgo-zók jóllétére való törekvést. Ez az esetemben is egy olyan tényező, mely marasztal a válla-latnál és úgy gondolom a dolgozatban megosztott tapasztalataim hasznosak lehetnek más kis- és középvállalatok számára is. A vizsgált szervezet egy Bécsben lévő vállalat, a TAXSERVICES4YOU Steuerbera-tungs GmbH, mely egy jelenleg 11 főt foglalkoztató könyvelő és adótanácsadó iroda. 2019-ben helyezkedtem itt el, mint irodista. Ez a pozíció optimális volt ahhoz, hogy az egyetemi tanulmányaimat munka mellett végezni tudjam. Egy megüresedett pozíció által jelezni tudtam továbbfejlődési igényemet, így házon belül pozíciót váltva 2020 augusztu-sában elkezdtem dolgozni itt, mint könyvelő. A dolgozatban leírt motivációs elméleteket ezen a vállalaton keresztül vizsgáltam. Szemléltettem, hogy a kutatások és elméletek meg-állják-e manapság a helyüket és hogy nem elég, ha csak maga a vállalat igyekszik fenntar-tani az érdeklődést a dolgozó feladatai iránt, hanem ez a dolgozóból fontos, hogy belülről fakadjon. Valamint kitértem a különböző korosztályokban és életszakaszokban lévő dolgo-zók motivációs igényeire is és vizsgáltam, hogy ezeket a korcsoportokat egy szervezetben lehet-e egyenlően kezelve motiválni és hogy ez marasztalja-e őket a szervezetnél. Az iroda személyzete több különböző nemzetiségből áll, így azt a témakört is vizsgáltam, hogy a sa-ját kultúrájából hoz-e magával a munkamorállal kapcsolatban értékeket egy dolgozó és ha igen mely tényezők azok, melyek ezekért az értékekért cserébe hosszú távon marasztalják egy vállalatnál. Véleményem szerint a TAXSERVICES4YOU egy nyílt gondolkodású vállalat, ami több lehetőséget is biztosít a motivációra. Ezért pár apróbb javítási javaslaton kívül inkább arra fektettem a hangsúlyt, hogy motivációs eszközeiből más vállalatok is ötletet meríthet-nek. Ehhez akár elindulásképp a mellékletben csatolt kérdőívem szolgálhat segítségképp. A kérdőív által felmérhetők a munkavállalók motivációs igényei.

Magyar cím

A motiváció szerepe a munkavállalói lojalitás megteremtésében

Angol cím

The role of motivation to engage employees

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kópházi, Andrea
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KBAL-20/19

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Zsófia Vitéz
Dátum: 16 Jún 2021 13:37
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 11:18
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7806

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet