Kisgyermekkori okoseszköz használat pro és kontra

Sátori, Krisztina (2021) Kisgyermekkori okoseszköz használat pro és kontra. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Sátori Krisztina-kisgyermekkori okoseszköz használat pro és kontra-szakdolgozat.pdf] PDF
Sátori Krisztina-kisgyermekkori okoseszköz használat pro és kontra-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A XXI. század a negyedik ipari forradalommal méltán kiérdemelte a digitális évszázad nevet: a digitalizáció ma már körbevesz minket, meghatározza napjainkat. Az okoseszközök folyamatos használata által szinte már az emberek testrészévé vált. Szakdolgozatom fő témája az IKT eszközök hatása az óvodáskorú gyermekekre. Dolgozatomban bemutatom ezeknek az eszközöknek az előnyét és hátrányát a kisgyermekek fejlődésére nézve. Van-e helye a digitális világnak az óvodai nevelésben? Hogyan alkalmazkodik ehhez a nevelési-oktatási rendszerünk? Szakdolgozatomban ezen fő kérdések mentén keresem a válaszokat. A kutatásomhoz a kérdőíves módszert választottam, melyet két célcsoportra bontottam: szülők és óvodapedagógusok. Vizsgálatom egyik célja az óvodáskorú gyermekek digitális eszközhasználat szokásainak, illetve az óvodai játékos digitális fejlesztés kérdéskörhöz való szülői hozzáállás felmérése. Az óvodapedagógusok részére kiküldött kérdőív követi a szülők részére kiküldött kérdőív felépítését, ugyanakkor a lezáró egységet alkotó kérdéskör az óvodapedagógusok kontaktusának és eszközhasználatának kérdéskörére vonatkozik az IKT kapcsán, úgymint eszközhasználat támogatása általánosan és konkrét eszközhasználat vonatkozásában, munka során a használat gyakorisága és foglalkozás típusára. Noha dolgozatírásom előtt egyértelműnek tűnő, határozott véleményem volt az óvodáskorú gyermekek óvodai IKT használatáról, a sok kutatás, illetve saját kérdőíves tapasztalataim után, már tudom, ez a téma még összetettebb és elgondolkodtatóbb.

Magyar cím

Kisgyermekkori okoseszköz használat pro és kontra

Angol cím

Early childhood smart device usage pros and cons

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Katona, György
rektorhelyettes, egyetemi docens, PhD.
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Krisztina Sátori
Dátum: 03 Nov 2021 15:30
Utolsó módosítás: 03 Már 2023 08:47
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7758

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet