TÖBB, MINT JÁTÉK… MENTORPROGRAM AZ ELFOGADÁS TANÍTÁSÁRA, ÉRZÉKENYÍTÉSRE A FOGYATÉKOSSÁGGAL ÉLŐK IRÁNYÁBA

Bencsik, Olga (2021) TÖBB, MINT JÁTÉK… MENTORPROGRAM AZ ELFOGADÁS TANÍTÁSÁRA, ÉRZÉKENYÍTÉSRE A FOGYATÉKOSSÁGGAL ÉLŐK IRÁNYÁBA. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_bencsikolga_I0DBQQ.pdf] PDF
szakdolgozat_bencsikolga_I0DBQQ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom célja a fogyatékossággal élő emberekkel szembeni támogató, befogadó magatartás kialakításának segítése, az érzékenyítés megvalósítása és a mentorálásukhoz szükséges program kidolgozása. A dolgozat a vonatkozó törvényi rendelkezések és a szakirodalom áttekintését követően a fogyatékosság és a sajátos nevelési igény fogalmát vázolja részletesen. A kérdőíves kutatásom alapján beigazolódott, hogy a diákoknak vannak alapismereteik a fogyatékosságról, de bevallásuk szerint nem tudnának mit kezdeni a helyzettel, ha egy fogyatékkal élővel kerülnének közelebbi kapcsolatba. Meglátásom szerint a probléma az ismerethiányból és a fogyatékosság tabuként kezeléséből adódik. Ez is megerősít abban, hogy szükség van a mentorprogramomra, amely a fogyatékos emberek társadalmi beilleszkedéséhez szükséges szemléletváltást fogja elősegíteni, hogy a közönyt, idegenkedést és sajnálkozást, együttérzés és megbecsülés váltsa fel. De szerintem itt sokkal többről lesz szó: emberségről, szeretetről, alkalmazkodó képességről, magáról az életről... Az érzékenyítés csak lépésről lépésre történhet, hosszú az út, de úgy gondolom, megéri elindulni, hiszen a mai fiatalokból lesznek a jövő felnőttjei. A tudatosság növelése fontos szerepet játszik a fogyatékossággal élőket érintő diszkrimináció leküzdésében. Minden fejben kezdődik, és a legfontosabb akadálymentesítés, a hozzáállás, ami: „Több, mint játék...”

Magyar cím

TÖBB, MINT JÁTÉK… MENTORPROGRAM AZ ELFOGADÁS TANÍTÁSÁRA, ÉRZÉKENYÍTÉSRE A FOGYATÉKOSSÁGGAL ÉLŐK IRÁNYÁBA

Angol cím

More Than a Game… Mentoring Programme to Foster Acceptance and Sensitivity Towards People with Disabilities

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Mentorpedagógus pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Závoti, Józsefné
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Olga Bencsik
Dátum: 03 Nov 2021 15:29
Utolsó módosítás: 22 Szep 2023 06:54
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7748

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet