Mészáros, Debóra (2021) Egy vidéki település és iskolája nevelés- és településszociológiai szempontból. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Diplomamunka_MészárosDebora_CB7UHP.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja bemutatni azt, hogy a Csabrendeki Általános Iskola helyi tanterve mekkora figyelmet szentel annak, hogy a gyerekek megismerjék a csabrendeki helyi értékeket és felmérje az alsó tagozatos tanulók ismereteit. Dolgozatomat a megjelent szakirodalmak, egy személyes interjú, valamint kérdőív segítségével készítettem el. Szerettem volna bemutatni a helyi tanterv azon tantárgyait, ahol megjelennek a helyi értékek. A Csabrendeki Általános Iskola helyi tantervét áttanulmányozva megbizonyosodtam arról, hogy a tanterv nem tartalmaz elegendő anyagot ahhoz, hogy a tanulók széleskörű ismeretet szerezzenek a helyi értékekről. Az alsó tagozatos tanulók által kitöltött kérdőív gyenge eredményt mutat. A tanulók összesítve a 160 pontból 77 pontot értek el, ami miatt indokolt a programjavaslatom. Érdemes lenne tenni annak érdekében, hogy a gyerekek megismerjék saját településük történetét a helyi értékeken keresztül. A gyerekek személyisége fejlődik azáltal, hogy ismeretet szereznek a körülöttük lévő épületekről, örökségekről, azok megóvásáról, és nagy szerepe van a hazafiasságra, állampolgárságra nevelésben. Hasznos lenne, ha a gyerekek már ebben az eszmében szocializálódnának. A helyi értékek és a környezet védelme, az épületek megóvása, karbantartása és a hagyományok ápolása egy jó iránymutató lehet a gyerekeknek későbbi életük során. Az általam összeállított program a különböző készségek, képességek fejlesztésében is segítene, mely legalább egy héten keresztül tartana, és minden nap egy órán tanulhatnának a helyi értékekről az alsó tagozatos tanulók. Érték-hétnek is lehetne nevezni, így a gyerekeknek felkeltené az érdeklődésüket. Ezekhez a tárgyakhoz a legjobban kapcsolódó elemeket, személyiségfejlesztő tevékenységeket kapcsoltam. Érdemes lenne beépíteni a helyi tantervbe. Célom, hogy átadjam a gyerekeknek azt a tudást, amelyre sikerült szert tennem szakdolgozatom megírása során.
Magyar cím
Egy vidéki település és iskolája nevelés- és településszociológiai szempontból
Angol cím
A rural settlement and its school from educational and settlement sociology viewpoint.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Debóra Mészáros |
Dátum: | 01 Júl 2021 09:39 |
Utolsó módosítás: | 21 Szep 2023 08:01 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7700 |
Actions (login required)
Tétel nézet |