Horváth, Anita (2021) Koragyermekkori matematikai fejlesztés szülői szemmel a COVID alatt. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Horváth Anita - Koragyermekkori matematikai fejlesztés szülői szemmel a COVID alatt - Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (7MB) |
Absztrakt (kivonat)
Az óvodáskorú gyermekek matematikai tudásának és készségeinek fejlesztése Magyarországon a gyermekek környezetének megismerésén alapul. Ez a módszer számtalan lehetőséget ad az óvodapedagógusoknak arra, hogy az óvodai csoportfoglalkozásokba különböző úton-módon építésék be a matematika elsajátítását. A COVID-19 világjárvány azonban felülírta valamennyi óvoda fejlesztési programját, mivel a gyermekek hosszabb ideig otthonmaradásra kényszerültek. Szakdolgozatomban online kérdőíves vizsgálat segítségével arra kerestem a választ, hogy a szülők az óvodák bezárása alatt hogyan, milyen eszközökkel és játékos feladatokkal igyekeznek pótolni azt a fejlesztést, amit a gyermekek az óvodákban megkapnak. A kapott eredmények alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a gyermekek otthonukban leginkább a különböző játékok használatával, játszásával sajátítják el leginkább az óvodáskorú gyermekek szintjén szükséges matematikai tudást, nem pedig az Óvodai nevelés országos alapprogram által is preferált környezeti (meg)tapasztalás útján.
Magyar cím
Koragyermekkori matematikai fejlesztés szülői szemmel a COVID alatt
Angol cím
Early childhood mathematical development through parental eyes under COVID
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Anita Horváth |
Dátum: | 22 Jún 2021 09:54 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 07:48 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7694 |
Actions (login required)
Tétel nézet |