Fülöp , Andrea (2021) Az agresszió megjelenése a gyermekrajzokban a média hatására. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Fülöp Andrea-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat célja az, hogy egy alapvető tudást átadjon a szülőknek, pedagógusoknak a gyermek rajz elemzések kapcsán. Az agresszió korunk egyik legintenzívebb viselkedés zavara, korai felismerése és időbeli kezelése segíthet csökkenteni az agresszív gyerekek számát. Az alapvető szimbólumok, alakok, színek jelentései szerepelnek a dolgozatban, fontos, hogy az elemezni kívánt képet csak akkor tudjuk érdemlegesen megvizsgálni, ha a gyermek maga meséli el a képen ábrázolt esemény jelentését, és ismernünk kell a gyerek családi hátterét, anamnézis lapját. A média jelenlétét kutattam a gyermekek életére vonatkozóan és annak hatásait. Megfigyeltem különböző csatornák műsorkinálatát és a műsorok tartalmát. Odafigyeléssel és kritikus hozzáállással a gyerekekre építő jelleggel hathat a média, de ha az odafigyelés megszűnik a gyerekekben a média negatív viselkedési modellt alakíthat ki. Fontos hangsúlyoznom, hogy a média nem lehet kizárólagosan oka az agressziónak, a családban, társadalomban történő negatív események alapozzák meg a viselkedési zavart és a média felerősíti azt. This dissertation aims to provide parents and educators with basic skills in analysing children’s drawings. Aggression is one of the most acute behavioural problems diagnosed in children these days, the early recognition and treatment of which may help reduce the number of children with this problem. Basic symbols, forms, colours, and their interpretations are presented in this dissertation. It is important to note that we can only reliably analyse these drawings if the children themselves relay to us the meaning of the events depicted in their drawings, and we should be conscious of the child’s family background and of his medical history as well. I researched the presence of audiovisual media in children’s lives and its effects on them. I noted the programming choices of various television channels as well as the contents of the programs. These programs can have a beneficial effect on children’s behaviour if their consumption is handled with care and with evaluative supervision, but if this critical management is absent, children are more likely to present negative behaviours. It is important to emphasize that the presence of media is very rarely the singular reason for aggressive behaviour, but the presence of negative familiar and societal patterns is likely the basis of these problems, media only reinforcing them.
Magyar cím
Az agresszió megjelenése a gyermekrajzokban a média hatására
Angol cím
Examining the effect of media on the presence of aggression in children's drawings
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Andrea Fülöp |
Dátum: | 01 Júl 2021 11:29 |
Utolsó módosítás: | 27 Feb 2023 13:54 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7676 |
Actions (login required)
Tétel nézet |