Viselkedészavar jelenléte, gyakorisága óvodáskorban

Samu, Vanessza (2021) Viselkedészavar jelenléte, gyakorisága óvodáskorban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Samu Vanessza-Viselkedészavar jelenléte,gyakorisága óvodáskorban-szakdolgozat.pdf.pdf] PDF
Samu Vanessza-Viselkedészavar jelenléte,gyakorisága óvodáskorban-szakdolgozat.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Személyes tapasztalatim (közvetlen környezet, hospitálás) és a főiskolán tanultak hatásásra választottam ezt a szakdolgozati témát. Szakirodalmak segítségével és alátámasztásával a szakdolgozatomban kitérek: a személyiség fogalmára, viselkedészavar meghatározására, viselkedészavarok osztályzására, saját kutatásomban leggyakrabban előforduló viselkedészavarok jellemzésére, viselkedészavar kialakulásának hátterére, terápiás megoldásokra, óvodapedagógus teendői viselkedészavar esetén, továbbá a pedagógiai szakszolgálat működésére. Szakdolgozatom saját kutatás részéhez kvantitatív módszert alkalmaztam. Egy anonim online kérdőívet készítettem. Célcsoportom azok a szülők voltak, akiknek óvodás életkorú gyermekük van. A vizsgálati célom az volt, hogy választ kapjak arra a kérdésre, hogy napjainkban milyen gyakorisággal fordul elő és mennyire van jelen a viselkedészavar az óvodáskorban. Kíváncsi voltam a viselkedészavar esteleges kialakulásának a hátterére is, ezért a szülőkről, gyermek családi körülményeiről, szülés közben fellépő esteleges komplikációról is gyűjtöttem adatokat. Viselkedészavarral küzdő gyermekek nemek közötti eloszlást, korcsoportot, viselkedészavar típusát is megvizsgáltam. Továbbá a célom az volt, hogy egy átfogó képet kapjak arról, hogy azok a gyermekek, akik problémával küzdenek, kapnak e szakszerű segítséget, milyen gyakorisággal, hatékony–e a fejlesztés, szülők elfogadásra, az óvoda, mint szociális közeg, azon belül is az óvónők, csoporttársak hogyan viszonyulnak a gyermekhez.

Magyar cím

Viselkedészavar jelenléte, gyakorisága óvodáskorban

Angol cím

The presence and frequency of behavioral disorder at preschool ages

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Tóth-Merza, Katalin
adjunktus, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Vanessza Samu
Dátum: 02 Nov 2021 14:07
Utolsó módosítás: 20 Szep 2023 06:38
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7631

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet