A sajátos nevelési igényű gyermekek nevelése és fejlesztése az óvodában (a Devecseri Vackor Óvoda esetén)

Hábetler, Boglárka (2021) A sajátos nevelési igényű gyermekek nevelése és fejlesztése az óvodában (a Devecseri Vackor Óvoda esetén). BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Hábetler Boglárka-Szakdolgozat.pdf] PDF
Hábetler Boglárka-Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (683kB)

Absztrakt (kivonat)

A sajátos nevelési igényű gyermekek nevelése és fejlesztése az óvodában (a Devecseri Vackor Óvoda esetén) A szakdolgozatomat olyan személyeknek ajánlanám akik gyermekekkel foglalkoznak a mindennapok során. Hasznos lehet mind az óvodapedagógusok, mind a szülők számára akik érintettek lehetnek a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében. És azok számára is akik majd a jövőben fogják betölteni e szerepek valamelyikét. A feltételezéseim a következőek voltak: Szükség van az óvodai integrált nevelésre, az óvodapedagógusok tisztában vannak az SNI fogalmával és hogy helyesnek tartják az integrált nevelést. A mai világban sajnos egyre több gyermek érintett ebben a témában. A téma választásom indoka az volt, hogy mindennapjaim során azt tapasztalnom, hogy az integrációval kapcsolatban még vannak elvarratlan szálak a pedagógusok tudását, felkészültségét tekintve. Fontos tényező lenne az integráció sikerességének érdekében, hogy ezeket a hiányosságokat kezeljük. Szükség lenne arra, hogy az óvodapedagógusok megfelelő ismerettel rendelkezzenek a témában, így a szülőknek is pontos tájékoztatást tudnának adni amikor arra szükség van. Szakdolgozatomban megismerhetjük a Devecseri Vackor Óvoda nevelési és fejlesztési szokásait az integrált nevelés során. Majd a kutatási részben melyet kérdőíves módszerrel végeztem, 100 óvodapedagógus gondolatait összegzem az integrációval kapcsolatban. Kíváncsi voltam arra, hogy ismerik-e a sajátos nevelési igény fogalmát, mit gondolnak az integrációról, mennyire van befolyással a mindennapjaikra? A szakirodalmi részben körbejártam a sajátos nevelési igény fogalmát, az ezzel kapcsolatos törvényeket, jogszabályokat. És betekintést nyújtottam az integráció szintjeibe, kialakulásába a világon. A hipotéziseim bizonyítást nyertek, hisz a megkérdezett óvodapedagógusok nagy többsége ha nem is teljes egészében, de tisztában voltak a sajátos nevelési igény fogalmával és helyesnek tartják az integrált nevelést a megfelelően biztosított keretek között. (Tárgyi és személyi feltételek)

Magyar cím

A sajátos nevelési igényű gyermekek nevelése és fejlesztése az óvodában (a Devecseri Vackor Óvoda esetén)

Angol cím

Development and upbringing of children with special educational needs (in case of Vackor Kindergarten in Devecser)

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Závoti, Józsefné
egyetemi docens, PhD.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Boglárka Hábetler
Dátum: 02 Nov 2021 14:07
Utolsó módosítás: 22 Szep 2023 06:57
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7628

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet