Háklár, Dorottya (2021) EMBER ÉS ZENE, GYÓGYÍTÁS A ZENE EREJÉVEL: a látható zene és látható beszéd: euritmia az óvodában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_HáklárDorottya_L75FZL.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A zene mindig is nagyon fontos volt számomra. Azt már kezdetektől fogva tudtam, hogy valamilyen formában a zenével, s annak pozitív hatásaival szeretnék foglalkozni szakdolgozatom írása során. Mivel Waldorf óvodában dolgozom, és Waldorf intézménybe jártam már óvodás koromtól kezdve egészen az érettségiig, ezen a szálon indultam el, s csakhamar eljutottam az euritmiához, mely az állami szférában még meglehetősen ismeretlen terület. Célom kezdettől fogva az volt, hogy bemutassam az euritmia fontosságát, feladatát, illetve feltételeztem, hogy mivel nem tankönyvekből történik az euritmia tanárok képzése, nagy mértékben eltérnek az euritmisták pedagógiai módszerei. Így kutatásomban feltérképeztem az óvodai euritmia különbözőségeit, helyzetét Magyarországon. Mivel az euritmiáról nem készült formális módszertan, munkám hiánypótlásként próbálja összefoglalni az euritmia alapjait, eredetét, általában elfogadott módszereit, gyakorlatát.
Magyar cím
EMBER ÉS ZENE, GYÓGYÍTÁS A ZENE EREJÉVEL: a látható zene és látható beszéd: euritmia az óvodában
Angol cím
MAN AND MUSIC, HEALING WITH THE POWER OF MUSIC: visible music and visible speech: eurythmy in kindergarten
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dorottya Háklár |
Dátum: | 01 Júl 2021 11:28 |
Utolsó módosítás: | 01 Júl 2021 11:28 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7616 |
Actions (login required)
Tétel nézet |