Fenntartható fejlődésre nevelés megjelenése a győri önkormányzati óvodákban

Fekete, Evelin (2021) Fenntartható fejlődésre nevelés megjelenése a győri önkormányzati óvodákban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of FeketeEvelinFenntarthatóságranevelésmegjelenéseagyőrióvodákbanszakdolgozat.pdf] PDF
FeketeEvelinFenntarthatóságranevelésmegjelenéseagyőrióvodákbanszakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A fenntartható fejlődés mára egy megkerülhetetlen témakör, mely megjelenik az emberi, a társadalmi, a természeti és a gazdasági döntések születésénél is. Jelenlegi életformánk mellett a Föld nem fogja tudni kiszolgálni a jóléti igényeinket. Ezért tudatos lépések mellett, formálnunk kell a szemléletünket, és átalakítani a szokásainkat. Ahhoz, hogy a fenntartható életmódot meg tudjunk valósítani, kellő információval és komplex látásmóddal kell rendelkezünk. Ezeket a célokat, elvárásokat, illetve tanácsokat a sikerek eléréséhez nemzetközi és országos dokumentumok is tartalmazzák, melyekben az oktatási törekvésekre komoly hangsúlyt fektetnek. Kutatásomban azt vizsgáltam, hogy ezek az előírások mennyire teljesülnek a győri önkormányzati óvodákban. A Fenntartható Fejlődési Célok, a Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia és a Nemzeti Környezetvédelmi Program célkitűzései alapján elemeztem az óvodák Pedagógiai Programjait, a 2020-2021. nevelési évre szóló Óvodai Munkaterveit, illetve 2019-2020. évre szóló intézményi beszámolóit. Az eredményeimből kiderül, hogy az óvodákban törekednek a tapasztalatokon és együttműködésen alapuló környezet- és egészségtudat kialakítására. Mindezek nem csak a gyereknél fontosak, hiszen az egész életen át tartó tanulás megvalósulása lényeges a pedagógusoknál is. Ezért a kedvező eredmények mellett is keresni kell a lehetőségeket, hol és hogyan kell, illetve lehet fejlődést elérni.

Magyar cím

Fenntartható fejlődésre nevelés megjelenése a győri önkormányzati óvodákban

Angol cím

The appearance of education for Sustainable Development Goals in municipal kindergartens of Győr

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Molnár, Katalin
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Evelin Fekete
Dátum: 01 Júl 2021 09:02
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 11:40
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7588

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet