A nagyszülők hatása a kisgyermek kognitív képességeinek fejlődésére és az érzelmi intelligenciájára

Dallos, Dóra (2021) A nagyszülők hatása a kisgyermek kognitív képességeinek fejlődésére és az érzelmi intelligenciájára. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Dallos-Dóra-A nagyszülők hatása a kisgyermek kognitív képességeinek fejlődésére és az érzelmi intelligenciájára-Szakdolgozat.pdf] PDF
Dallos-Dóra-A nagyszülők hatása a kisgyermek kognitív képességeinek fejlődésére és az érzelmi intelligenciájára-Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a nagyszülők lehetséges hatását vizsgáltam a kisgyermekek kognitív képességeinek fejlődésére és az érzelmi intelligenciájára. Fontosnak tartom, hogy jobban megismerjük és megértsük a két generáció közti kapcsolat jelentőségét. A kutatásomhoz az induktív összefüggésfeltáró stratégiát választottam, melynek a módszere írásban történő strukturált kikérdezés volt. A célcsoportjaim az óvodás korú gyermekek szülei és nagyszülei voltak. Kutatásom célja volt, hogy valós képet kapjak a nagyszülők és unokáik közti kapcsolatról, annak hatásairól. A kérdőívemben felmértem milyen mértékben és milyen módon vesznek részt a nagyszülők az unokáik életében, ugyanakkor milyen mértékben folyik bele az idősebb generáció a gyermeknevelésbe. Feltártam, hogy a szülők és nagyszülők, milyennek látják egymás ideális szerepét a modern században, illetve milyen hibát vélnek felfedezni abban. Továbbá, hogyan vélekednek a válaszadók arról, hogy a kisgyermekek mely képességeire van hatással a nagyszülők. A kérdőívek tartalmaztak egy-egy olyan kérdést is, amelyek azonosak voltak mind a két célcsoportnál. Ezek a kérdések a hipotéziseimre irányultak, amelyeknek eredményeit összevetettem egymással, ezzel választ kapva a feltételezéseimre.

Magyar cím

A nagyszülők hatása a kisgyermek kognitív képességeinek fejlődésére és az érzelmi intelligenciájára

Angol cím

The effect of grandparents on the development of young children's cognitive abilities and emotional intelligence

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mundy, Péter
tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dóra Dallos
Dátum: 22 Jún 2021 09:47
Utolsó módosítás: 22 Jún 2021 09:47
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7572

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet