A TANULÁSI ZAVAROKKAL KÜZDŐ GYEREKEK ARÁNYÁNAK ALAKULÁSA A LACKNER KRISTÓF ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN AZ ELMÚLT 10 ÉVBEN

Pávai, Rita (2021) A TANULÁSI ZAVAROKKAL KÜZDŐ GYEREKEK ARÁNYÁNAK ALAKULÁSA A LACKNER KRISTÓF ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN AZ ELMÚLT 10 ÉVBEN. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Pávai Rita - A TANULÁSI ZAVAROKKAL KÜZDŐ GYEREKEK ARÁNYÁNAK ALAKULÁSA A LACKNER KRISTÓF ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN AZ ELMÚLT 10 ÉVBEN - szakdolgozat.pdf] PDF
Pávai Rita - A TANULÁSI ZAVAROKKAL KÜZDŐ GYEREKEK ARÁNYÁNAK ALAKULÁSA A LACKNER KRISTÓF ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN AZ ELMÚLT 10 ÉVBEN - szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (960kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban célul tűztem ki annak felkutatását, hogy igaz-e az a feltevés, miszerint az elmúlt években egyre több tanulási zavarral küzdő gyermek jár abba az intézménybe, ahol jelenleg dolgozom. Kerestem adatokat arra vonatkozóan, hogy a fiú és lány arány valóban három az egyhez? Annak is próbáltam utánajárni, hogy mi állhat a hátterében a változásoknak. Munkámat arra alapoztam, hogy az elmúlt 10 év SNI és BTMN számait feldolgoztam, rendszerbe helyeztem és grafikonokkal jól láthatóvá tettem. Még magamat is meglepve tapasztaltam, hogy a változás egyértelműen növekedés, némely esetben a 10 évvel ezelőttihez képest majdnem a duplája! Arra egyértelmű és kevésbé meglepő adatok szolgáltak, hogy valóban háromszor annyi fiú érintett, mint lány. A belső migráció, ami Sopron városában történik az elmúlt években, valóban alapja lehet a számok növekedésének, ezt is bizonyította kutatómunkám. A munkahelyemen egy fejlesztőpedagógussal elkészített interjú csak még inkább megalapozta a feltevést, miszerint növekedés jellemzi az utóbbi 10 évet. Ezek mellett ő is megerősített abban, hogy valós oka lehet a problémának a belső migráció. Szakdolgozatom elkészítésével arra a következtetésre jutottam, hogy fontos figyelembe venni, hogy mi áll egy gyermek tanulási problémájának hátterében. Próbálok a jövőben olyan módszereket kidolgozni, ami a városunkba költözött gyerekeknek segít az új helyzet kezelésében, hiszen, ha egy kis segítséggel könnyebben veszik az akadályokat, akkor már esély van arra, hogy a tanulásban is jobb teljesítményt nyújtsanak. Pedagógusként tudjuk jól, hogy a gyerekeknek nagy szükségük van a támogatásra és ezt minden erőnkkel meg kell próbálni megadni nekik.

Magyar cím

A TANULÁSI ZAVAROKKAL KÜZDŐ GYEREKEK ARÁNYÁNAK ALAKULÁSA A LACKNER KRISTÓF ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN AZ ELMÚLT 10 ÉVBEN

Angol cím

Proportion changes of children with learning disabilities in Lackner Kristóf Primary School in the last 10 years

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Fazekas , Ildikó
óraadó tanár, klinikai szakpszichológus

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Rita Pávai
Dátum: 02 Nov 2021 14:04
Utolsó módosítás: 02 Nov 2021 14:04
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7516

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet