Tóthné Nagy, Réka (2021) Kezdő pedagógusok. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_TóthnéN.Réka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (745kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom a pályakezdő pedagógusokról szól. A téma választásakor sok kérdés fogalmazódott meg bennem, amire szerettem volna választ kapni. A dolgozat első részében ismertetem, hogy ki a pályakezdő, milyen törvényi rendeletek vonatkoznak rájuk, és bemutatom a mentorprogramot is. Ezt követően elemzem a pályakezdő pedagógusok pedagógiai tevékenysége során felmerült nehézségeket. Kérdőíves felmérést végeztem a pályakezdők körében, mellyel az volt a célom, hogy rávilágítsak azokra a meglévő akadályokra, melyekkel egy pályakezdőnek meg kell küzdenie. Kutatásom során az eredmények rávezettek azokra a tényezőkre, amelyek nagy nehézséget okoznak a tanulmányait nemrég befejező óvodapedagógusoknak. Szeretnék megemlíteni ezekből néhányat: megnövekedett adminisztráció, pedagógus életpályamodell szerinti gyakornoki vizsga, megnövekedett társadalmi elvárások, pedagógusok változó presztízse, szülőkkel való kapcsolattartás. A kutatás eredményeiből tehát következtetéseket vonhatunk le arról, mely tényezők okoznak akadályokat egy pályakezdő számára. A kutatás tanulmányozása segít abban, hogy ezen ismeretek birtokában jobban figyeljünk ezekre a nehézségekre, hogy a pályakezdés ezen probléma terhelt szakasza könnyebb legyen.
Magyar cím
Kezdő pedagógusok
Angol cím
New entrant teachers
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Réka Tóthné Nagy |
Dátum: | 02 Nov 2021 14:03 |
Utolsó módosítás: | 03 Már 2023 10:21 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7480 |
Actions (login required)
Tétel nézet |