Fehér, Ágnes (2021) Az óvodapedagógusok viszonyulása a sajátos nevelési igényű és az autizmus spektrum zavarral élő gyerekek integrált óvodai neveléséhez. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Feher_Agnes_Diplomamunka_2021.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A 2012/13-as és a 2018/19-es tanév között kb. 43%-kal nőtt a sajátos nevelési igényű óvodások száma, akiknek ekkor már a 82%-át integráltan nevelték Magyarországon, többségi óvodákban. Ennek okán egyre fontosabb szakmai kérdéssé válik a gyógy- és a többségi pedagógiában a sikeres együttnevelés, melynek meghatározó szubjektív feltétele a befogadó pedagógus. Ebből kiindulva, a több szegmensből álló kutatásom egyik elsődleges célja volt felmérni, miként vélekednek az óvodapedagógusok a sajátos nevelési igényű gyerekek és azon belül az autizmus spektrum zavarral élő gyerekek integrációjáról. Az eredmények alapján elmondható, hogy bár az integráció egyre népszerűbb, a többségi óvodapedagógusok zömének a pályán eltöltött évektől függetlenül nehezséget jelent annak gyakorlati megvalósítása. A legtöbben úgy vélik nem adottak az integráció optimális tárgyi és személyi feltételei, sem a kielégítő szakmai tudás a sikeres együttneveléshez.
Magyar cím
Az óvodapedagógusok viszonyulása a sajátos nevelési igényű és az autizmus spektrum zavarral élő gyerekek integrált óvodai neveléséhez
Angol cím
Kindergarten teachers’ attitudes towards children with special educational need and autism spectrum disorder
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Ágnes Fehér |
Dátum: | 02 Nov 2021 14:02 |
Utolsó módosítás: | 12 Szep 2023 06:30 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7472 |
Actions (login required)
Tétel nézet |