SZALUTOGENEZIS- A JÖVŐ ÚTJA A MENTORÁLÁSBAN? A SZALUTOGENEZIS KAPCSOLATA A MENTORSÁGGAL A KÖZÉPISKOLAI GYAKORLATBAN

Végh-Szoják, Mónika (2021) SZALUTOGENEZIS- A JÖVŐ ÚTJA A MENTORÁLÁSBAN? A SZALUTOGENEZIS KAPCSOLATA A MENTORSÁGGAL A KÖZÉPISKOLAI GYAKORLATBAN. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Vegh-Szojak Monika szakdolgozat pdf.pdf] PDF
Vegh-Szojak Monika szakdolgozat pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Gyakorló pedagógusként naponta szembesülök azzal, hogy a középiskolai korosztályt megdöbbentően nagyfokú érdektelenség és közöny jellemzi iskolai teljesítményükkel, saját jövőjükkel, az őket körülvevő világ eseményeivel, valamint saját egészségükkel szemben is. Az élet értelmességébe, külső és belső történéseik érthetőségébe és kezelhetőségébe vetett hitük, koherencia-érzetük színvonala alacsony. Ezzel összefüggésben egészségmagatartásuk sem megfelelő: keveset sportolnak, egészségtelen ételeket és italokat fogyasztanak, sok közöttük a rendszeresen dohányzó, vagy alkoholt fogyasztó fiatal. Gyakorta érzik magukat elveszettnek és tanácstalannak a gyermek- és felnőttkor közötti átmenet szakaszában, nem áll mögöttük stabil családi háttér, nem áll rendelkezésükre olyan támogató felnőtt kapcsolat, amely segítené őket az életben való eligazodásban. Ezen problémák megoldási lehetőségeként merült fel bennem a szalutogenezis és a mentorálás összekapcsolása. Segíthetné-e fiataljainkat a mentorálás abban, hogy megerősítsék az élet értelmességébe való hitüket, javítsák az életben való eligazodásukhoz szükséges képességeiket annak érdekében, hogy legyen hitük és erejük tenni saját egészségükért? Leendő mentorként arra szerettem volna választ kapni, hogy a mentorálás eszköztára és módszerei sikeresen alkalmazhatóak-e a koherenciaérzet erősítésére a serdülőknél.

Magyar cím

SZALUTOGENEZIS- A JÖVŐ ÚTJA A MENTORÁLÁSBAN? A SZALUTOGENEZIS KAPCSOLATA A MENTORSÁGGAL A KÖZÉPISKOLAI GYAKORLATBAN

Angol cím

SALUTOGENESIS - THE WAY OF THE FUTURE IN MENTORING? THE RELATIONSHIP BETWEEN SALUTOGENESIS AND MENTORING IN SECONDARY SCHOOL PRACTICE

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Mentorpedagógus pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Haász, Sándor
egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Mónika Végh-Szoják
Dátum: 01 Júl 2021 09:14
Utolsó módosítás: 27 Feb 2023 14:49
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7462

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet