Különböző kultúrkörből származó gyermekek DIFER teszttel történő mérése

Paár, Henriett (2021) Különböző kultúrkörből származó gyermekek DIFER teszttel történő mérése. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Paár Henriett - Különböző kultúrkörből származó gyermekek DIFER teszttel történő mérése - szakdolgozat.pdf.pdf] PDF
Paár Henriett - Különböző kultúrkörből származó gyermekek DIFER teszttel történő mérése - szakdolgozat.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (660kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a különböző kultúrkörből származó, hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű, valamint a többségi hagyományos családokban élő, nagy csoportos óvodás gyermekek alapkészségeinek fejlettségét vizsgálja, DIFER-teszt segítségével. A vizsgálat alapcélkitűzése, hogy az óvodások eltérő ütemű éréséből, értelmi fejlettségéből és a kulturális különbségekből, a hátrányos családi helyzetéből, fakadó eltéréseket megmutassa. A vizsgálat mintáját három győri óvoda nagycsoportos gyermekei adták tanulói adták. A vizsgálatokat 2020 év szeptember-október hónapban végeztem el, 42 fő nagycsoportos óvodás körében. 27 fő hagyományos családban nevelkedő gyermeknek, és 15 fő hátrányos, illetve halmozottan hátrányos helyzetű gyermeknek a hét alapkészségét mértem fel. A hipotézisek igazolása szempontjából elegendő közelítő pontossággal meghatározni, hogy a gyerekek hol tartanak a készségelsajátításban, ezért a tanulók mérésére a teljes tesztrendszer rövid változatait használtam. A szakdolgozat vizsgálatainak nem célja, hogy részletes ismereteket kapjunk arról, hogy az alapkészségek mely elemei működnek illetve arról, hogy mely elemek fejlesztésére van szükség, a mérések célja, hogy a DIFER-teszttel kapott mutatók jól értelmezhető módon igazolják vagy cáfolják a feltételezett hipotéziseket.

Magyar cím

Különböző kultúrkörből származó gyermekek DIFER teszttel történő mérése

Angol cím

Measurement of children coming from different cultural background with DIFER test

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Závoti, Józsefné
egyetemi docens, PhD.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Henriett Paár
Dátum: 02 Nov 2021 14:02
Utolsó módosítás: 22 Szep 2023 06:54
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7452

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet