A jó kisgyermeknevelő játékpedagógiai szempontból

Borbély-Hegyi, Katalin Anna (2021) A jó kisgyermeknevelő játékpedagógiai szempontból. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_borbélyhegyikatalinanna_b0a3fj.pdf] PDF
szakdolgozat_borbélyhegyikatalinanna_b0a3fj.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom első része a szakirodalom feldolgozásából áll a bölcsődetörténettől kiindulva a jó pedagógiai készségen át a jó kisgyermeknevelőig. A kisgyermeknevelő és a játék kapcsolatát elemezve eljutunk a játék objektív és szubjektív feltételeihez. Szakdolgozatom második felében a bennem felmerülő kutatást elindító kérdéseimre kerestem a válaszokat, bölcsődei szakmai programok elemzésével, interjúk készítésével és online kérdőív segítségével. Bizonyosságot nyert a feltételezésem, hogy a jó kisgyermeknevelő a gyermekek korai életévében csak magasszinten képzettek lehetnek a bölcsődében. Megerősítést kaptam a kutatás eredményeiből, hogy a bölcsődékben dolgozó kisgyermeknevelők játékpedagógiai szempontból sokat tesznek azért, hogy a gyermekek játéka nyugodt, szeretett teljes légkörben, pozitív élményekből fakadóan kibontakozhasson, és ehhez ők a személyiségükkel is nagymértékben hozzájárulnak. The first half of my degree work pays attention to the literature, from the history of day nursery through the good pedagogy skills to a good tutoress. Analising the relation between a tutoress and an action of game we realize the objective and subjective conditions of the game. In the second part of my degree I search answears for the questions of my research. The research is about analizing professional programmes of a day nusery, making interviews and do an online questionnaire. My presumption has a certainity, that the tutoresses must be highly qualified because they work with children in their early ages. I have affirmation from the outcomes of my reserach that the nursery governesses , in a game pedagogy point of view, do a vast amount of actions to secure a safe and calm environment for the children. An enormous part of this work is based on their personalities.

Magyar cím

A jó kisgyermeknevelő játékpedagógiai szempontból

Angol cím

The good tutoress in a game pedagogy point of view

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pásztor, Enikő
egyetemi adjunktus, PhD.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Katalin Borbély-Hegyi
Dátum: 22 Jún 2021 09:41
Utolsó módosítás: 15 Szep 2023 06:46
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7447

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet