Horváth, Dominika Magdolna (2021) Gyermeki alkotó képzeleti gondolkodásmód megnyilvánulása a meserajz-módszer eszközeinek segítségével. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Horváth Dominika Magdolna - Gyermeki alkotó képzeleti gondolkodásmód megnyilvánulása a meserajz-módszer eszközeinek segítségével - Szakdolgozat.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (4MB) |
Absztrakt (kivonat)
Céljaim közé tartozik, hogy betekintést adjak a gyermeki személyiség megismerésének fontosságába és lehetőségébe meserajz-módszer, valamint explorációs kérdések alkalmazásával. Célom továbbá, hogy rávilágítsak, kiemelten fontos szerepe van a mesehallgatásnak kisgyermekkorban, és a mesének semmi mással nem helyettesíthető jelentősége van a lelki fejlődés szempontjából. A meserajzok elemzése által releváns megállapításokat tehetünk, következtetéseket vonhatunk le, melyek nagyban segítik az óvodapedagógus nevelő munkájának hatékonyságát. Kutatásommal szeretnék rávilágítani arra, hogy a mese által személyes élményekről, sajátos gondolkodásmódról, képzeleti világról gyűjthetünk ismereteket. Empirikus kutatásomból többek között fény derül arra, miként vélekednek a gyermekek sok mese negatív főszereplőjéről, a farkasról, valamint hogyan jelenítik meg a rajzlapon.
Magyar cím
Gyermeki alkotó képzeleti gondolkodásmód megnyilvánulása a meserajz-módszer eszközeinek segítségével
Angol cím
Manifestation of children’s creative and imaginative thinking with the help of the tools of drawings for tales method
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Dominika Magdolna Horváth |
Dátum: | 22 Jún 2021 09:54 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 09:08 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7441 |
Actions (login required)
Tétel nézet |