Az óvodapedagógus képzés és az óvodarendszer alakulása Magyarországon

Horváth, Veronika Nóra (2021) Az óvodapedagógus képzés és az óvodarendszer alakulása Magyarországon. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Horváth Veronika Nóra_Az óvodapedagógus képzés és az óvodarendszer alakulása Magyarországon_szakdolgozat.pdf] PDF
Horváth Veronika Nóra_Az óvodapedagógus képzés és az óvodarendszer alakulása Magyarországon_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (972kB)

Absztrakt (kivonat)

A gyermekek fejlődése az első hat életévükben igen meghatározó, napjaik nagy részét pedig az óvoda intézményében töltik, tehát az óvoda igen fontos szerepet tölt be mind a gyermekek, mind a családok életében. Szakdolgozatomban szerettem volna egy összefoglaló képet nyújtani arról, hogy hogyan alakult ez az óvodarendszer és az óvodapedagógusok képzése és helyzete hazánkban. Hiszen a magyar óvodaügy hosszú évtizedekre, közel 200 évre nyúlik vissza, a jelenkorban is folyamatosan alakuló területről van szó. A szakdolgozat első részeiben bevezetőként szerettem volna történetileg átvenni a főbb fejezeteit a kisgyermekkori nevelés kezdeteinek, majd a további változásokat megvizsgálni, ezek ismeretében ugyanis láthatóvá válik, hogy milyen tényezők milyen hatással voltak ennek a területnek az alakulására, ezáltal pedig képet tudunk alkotni arról, hogy milyen változásokra számíthatunk a közeljövőben. Sajnos az Európa szerte is híres magyar óvodarendszerben problémák is felvetették fejüket az elmúlt időszakban. Égető kérdés, hogy hogyan is fog hatni az óvodapedagógusok közösségére, az óvodák rendszerére a ma fennálló pedagógushiány és az ezzel egyenes arányosságban emelkedő gyermeklétszám hazánkban. Szakdolgozatom kutatási periódusa ezt a témát volt hivatott kitárgyalni, hipotéziseimet a felvetődő problémákra építve fogalmaztam meg, és igyekeztem magyarázatot találni a probléma okára.

Magyar cím

Az óvodapedagógus képzés és az óvodarendszer alakulása Magyarországon

Angol cím

The development of kindergarten teacher training and the kindergarten system in Hungary

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Németh, Dóra Katalin
tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Veronika Nóra Horváth
Dátum: 22 Jún 2021 09:56
Utolsó módosítás: 22 Jún 2021 09:56
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7435

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet