Lovászné Káhl, Orsolya (2021) A fonológiai tudatosság mérési és fejlesztési lehetőségei óvodáskorban. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Lovászné Káhl Orsolya - A fonológiai tudatosság mérési és fejlesztési lehetőségei óvodáskorban - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban az óvodáskori fonológiai tudatosság fontosságát, mérési és fejlesztési lehetőségét mutatom be. Célom az volt, hogy bemutassam, mennyire fontos az anyanyelvi fejlődés során a fonológiai tudatosság képességének megfelelő fejlődése, hiszen enélkül nem fog tudni a gyermek megtanulni a hangok szintén tájékozódni, olvasni, írni. A kutatásomban arra voltam kíváncsi, hogy az óvodai anyanyelvi fejlesztés során mekkora hangsúlyt fektetnek az óvónők ennek a területnek, illetve, hogy szerintük ki a kompetens személy ennek megfelelő fejlesztésére. Bemutattam a korosztályt érintő szűrővizsgálatokat, illetve olyan jól kidolgozott módszereket, melyekkel ez a terület hatékonyan fejleszthető. A kérdőíves módszerrel az óvónőket kerestem fel, interjú módszerével pedig a soproni szakszolgálat logopédiai csoport vezetőjét kérdeztem a fonológiai tudatosság fejlesztéséről.
Magyar cím
A fonológiai tudatosság mérési és fejlesztési lehetőségei óvodáskorban.
Angol cím
Possibilities of measuring and developing phonological awareness in preschool
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Orsolya Lovászné Kahl |
Dátum: | 22 Jún 2021 10:08 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 06:55 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7430 |
Actions (login required)
Tétel nézet |