Az idegen nyelvi baba-mama foglalkozások hatása a gyermekek beszédfejlődésére

Gábor, Anikó (2021) Az idegen nyelvi baba-mama foglalkozások hatása a gyermekek beszédfejlődésére. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_Gábor_Anikó_JHYUZ8.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_Gábor_Anikó_JHYUZ8.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (892kB)

Abstract

Szakdolgozatomban választ keresek arra, hogy a szülők gyermekük milyen idős korától, milyen rendszerességgel tartják fontosnak a kora idegen nyelvi nevelést; észleltek-e az idegen nyelv hatására gyermeküknél pozitív irányban változást a beszédfejlődésben. A szülők észleltek-e idegen nyelvi beépülést és esetleg olyan jelenséget, hogy gyermekük bizonyos szavakat csak az adott idegen nyelven használ, esetleg tapasztaltak-e az idegen nyelv hatásásra valamiféle beszédhibát, dadogást, hadarást, diszgrammatizmust. Mindezeken túl kíváncsi voltam, hogy a foglalkozásokon túl a szülők milyen szinten vesznek részt gyermekük idegen nyelvi nevelésében, a foglalkozásokon elhangzott dalokat, mondókákat beépítik-e gyermekük otthoni játékába, esetleg más módon fejlesztik-e gyermekük nyelvi készségeit. A kutatómunkámat interjú és kérdőív segítségével végeztem, a kapott eredményeket az idegen nyelvi foglalkozásokat tartó pedagógustársaim véleményével és tapasztalataival vetettem össze. A kutatásomból megtudható, hogy a szülők átlagban már gyermekük két éves kora előtt megismertetik egy vagy akár több idegen nyelvvel, melynek hatására a gyermekek beszédfejlődése nagy ütemben fejlődött. Csupán kis hányaduk tapasztalt gyermekénél idegen nyelvi szóbeépülést, beszédhibát. A gyermekek korától függetlenül legalább egy év rendszeres idegen nyelvi közeg szükséges az eredményes nyelvelsajátításhoz. Sok család otthon is igyekszik fejleszteni gyermeke idegen nyelvi készségeit.

Hungarian Title

Az idegen nyelvi baba-mama foglalkozások hatása a gyermekek beszédfejlődésére

English Title

The effect of foreign-language baby-mommy occupations on children’s speech and language development

Institution

University of Sopron

Faculty

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Institute/Establishment/Department

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Specialization

BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Koloszár, Ibolya
egyetemi tanársegéd

Item Type: Thesis
Depositing User: Anikó Gábor
Date Deposited: 30 Jun 2021 14:54
Last Modified: 30 Jun 2021 14:54
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7422

Actions (login required)

View Item View Item