Az idegen nyelvi baba-mama foglalkozások hatása a gyermekek beszédfejlődésére

Gábor, Anikó (2021) Az idegen nyelvi baba-mama foglalkozások hatása a gyermekek beszédfejlődésére. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_Gábor_Anikó_JHYUZ8.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_Gábor_Anikó_JHYUZ8.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (892kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban választ keresek arra, hogy a szülők gyermekük milyen idős korától, milyen rendszerességgel tartják fontosnak a kora idegen nyelvi nevelést; észleltek-e az idegen nyelv hatására gyermeküknél pozitív irányban változást a beszédfejlődésben. A szülők észleltek-e idegen nyelvi beépülést és esetleg olyan jelenséget, hogy gyermekük bizonyos szavakat csak az adott idegen nyelven használ, esetleg tapasztaltak-e az idegen nyelv hatásásra valamiféle beszédhibát, dadogást, hadarást, diszgrammatizmust. Mindezeken túl kíváncsi voltam, hogy a foglalkozásokon túl a szülők milyen szinten vesznek részt gyermekük idegen nyelvi nevelésében, a foglalkozásokon elhangzott dalokat, mondókákat beépítik-e gyermekük otthoni játékába, esetleg más módon fejlesztik-e gyermekük nyelvi készségeit. A kutatómunkámat interjú és kérdőív segítségével végeztem, a kapott eredményeket az idegen nyelvi foglalkozásokat tartó pedagógustársaim véleményével és tapasztalataival vetettem össze. A kutatásomból megtudható, hogy a szülők átlagban már gyermekük két éves kora előtt megismertetik egy vagy akár több idegen nyelvvel, melynek hatására a gyermekek beszédfejlődése nagy ütemben fejlődött. Csupán kis hányaduk tapasztalt gyermekénél idegen nyelvi szóbeépülést, beszédhibát. A gyermekek korától függetlenül legalább egy év rendszeres idegen nyelvi közeg szükséges az eredményes nyelvelsajátításhoz. Sok család otthon is igyekszik fejleszteni gyermeke idegen nyelvi készségeit.

Magyar cím

Az idegen nyelvi baba-mama foglalkozások hatása a gyermekek beszédfejlődésére

Angol cím

The effect of foreign-language baby-mommy occupations on children’s speech and language development

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Koloszár, Ibolya
egyetemi tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Anikó Gábor
Dátum: 30 Jún 2021 14:54
Utolsó módosítás: 30 Jún 2021 14:54
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7422

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet