Szabó, Krisztina (2021) Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai integrációja. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szabó Krisztina-Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai integrációja-Szakdolgozat.PDF Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai integrációjáról írok. A bevezető részben ismertettem a három fő fogalmat, amik: a sajátos nevelési igény, az integrált nevelés és az inklúzív nevelés. A szakirodalmi részben kifejtettem az együttnevelés főbb jogszabályait, az integrált óvodák alapdokumentumait, a sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelveit, a sajátos nevelési igény típusait és az integráció alakulását a múltban és napjainkban. A szakdolgozatom második felében pedig az önálló empirikus kutatásomat mutattam be, aminek elsődleges célja az volt, hogy információt szerezzek a sajátos nevelési igényű gyermekek és többségi társaik együttneveléséről, ezen belül: az óvodapedagógusok szakmai felkészültségéről, differenciálásáról, nehézségeiről, a szakemberek segítségnyújtásáról, a tárgyi és személyi feltételek meglétéről, a szülők együttműködéséről és az integráció gyermekekre tett hatásáról. A kérdőívemből kiderült, hogy ez egy nagyon aktuális és fontos téma napjainkban, amire több figyelmet kellene szentelni.
Magyar cím
Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai integrációja
Angol cím
Kindergarten integration of children with special educational needs
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | tanuló Krisztina Szabó |
Dátum: | 02 Nov 2021 14:00 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 09:08 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7403 |
Actions (login required)
Tétel nézet |