Oktatási turizmus Sopronban

Mansa, Emese Mária (2020) Oktatási turizmus Sopronban. BA/BSc, Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics).

[thumbnail of KBAN-20_48.pdf] PDF
KBAN-20_48.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Abstract

Jelen szakdolgozatommal az oktatási turizmus és annak az egyetemre gyakorolt hatásait szeretném bemutatni a Soproni Egyetem és külföldi hallgatóinak példáján keresztül. A tanulmány célja, hogy bemutassam, az oktatás nem csak napjaink legdinamikusabban fejlődő iparága, de a turizmus szempontjából is egyre jelentősebb. Dolgozatom első felében általánosan mutatom be az oktatási turizmust. Jellemzésre kerül kínálatának komplex rendszere, a Soproni Egyetem, mint desztináció, bemutatom a vonzerejét, s írok a közlekedésről, mint kínálati elem. Fontosnak tartottam bemutatni az oktatási turizmus gazdasági hatásait a térségre. Az oktatási turizmus általános kínálatának leírása után a keresletet jellemzem, ahol az olvasó megismerkedhet a potenciális résztvevő tulajdonságaival. Bemutatom a vásárlói döntés meghozatalának folyamatát az igény felismerésétől, az információgyűjtésen át a döntés megszületéséig. Ismertetem a motivációs tényezőket szoros kapcsolatban az elvárásokkal, illetve ismertetem a fogyasztók tartózkodási szükségleteit. A második fejezetben az oktatási turizmust kereslet-kínálati szempontból elemzem, azonban az elméletet a gyakorlatba helyezem át. A kínálatnál az intézményi struktúrát mutatom be, köztük az egyetem közvetlen funkcióit és szolgáltatásait. A kínálat fejezetben mutatom be a Soproni Egyetemen megpályázható ösztöndíj lehetőségeket is, illetve a jelentkezés egyéb lehetőségeit. Sopron városának turisztikájára is kitérek, majd a Soproni Egyetemet választó potenciális fogyasztót jellemzem. Melyik a legjellemzőbb hallgatói réteg, hogyan szerez tudomást az intézményről, mi motiválja, illetve mik az elvárásai, szükségletei? A harmadik fejezetben primer kutatásomat mutatom be, melynek célja az egyetemre gyakorolt hallgatói hatás felmérése volt. Dolgozatomban kvantitatív, kérdőíves kutatási módszert alkalmaztam. A kérdésekkel olyan szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettséget próbáltam mérni, mint például az étkezési szolgáltatások, hallgatói ügyintézés, sporttevékenységek. Azért tartom fontosnak az elégedettség mérését, mert a felsőoktatási intézmény versenyképessége a nemzetközi piacon, a kifejezett marketing stratégia, struktúrakidolgozásán múlik. A kielemzett kérdőíves kutatás eredményeit áttekintve arra következtettem, hogy a külföldi hallgatók többsége nincs tisztában a számukra elérhető szolgáltatásokkal. A dolgozatom zárásaként ennek kiküszöbölésére mutattam be néhány javaslatot.

Hungarian Title

Oktatási turizmus Sopronban

English Title

Educational tourism in Sopron

Institution

University of Sopron

Faculty

Alexandre Lamfalussy Faculty of Economics (formerly Faculty of Economics)

Institute/Establishment/Department

x - ARCHIV Faculty of Economics - Institution for International and Regional Economy (defunct: 06.30.2021.)

Specialization

LKK - Tourism and Catering (BA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Egyed, Dr. Krisztián
egyetemi docens

Local id

KBAN-20_48

Item Type: Thesis
Depositing User: Emese Mansa
Date Deposited: 21 Oct 2020 13:55
Last Modified: 21 Oct 2020 13:55
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7204

Actions (login required)

View Item View Item