Mansa, Emese Mária (2020) Oktatási turizmus Sopronban. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-20_48.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Abstract
Jelen szakdolgozatommal az oktatási turizmus és annak az egyetemre gyakorolt hatásait szeretném bemutatni a Soproni Egyetem és külföldi hallgatóinak példáján keresztül. A tanulmány célja, hogy bemutassam, az oktatás nem csak napjaink legdinamikusabban fejlődő iparága, de a turizmus szempontjából is egyre jelentősebb. Dolgozatom első felében általánosan mutatom be az oktatási turizmust. Jellemzésre kerül kínálatának komplex rendszere, a Soproni Egyetem, mint desztináció, bemutatom a vonzerejét, s írok a közlekedésről, mint kínálati elem. Fontosnak tartottam bemutatni az oktatási turizmus gazdasági hatásait a térségre. Az oktatási turizmus általános kínálatának leírása után a keresletet jellemzem, ahol az olvasó megismerkedhet a potenciális résztvevő tulajdonságaival. Bemutatom a vásárlói döntés meghozatalának folyamatát az igény felismerésétől, az információgyűjtésen át a döntés megszületéséig. Ismertetem a motivációs tényezőket szoros kapcsolatban az elvárásokkal, illetve ismertetem a fogyasztók tartózkodási szükségleteit. A második fejezetben az oktatási turizmust kereslet-kínálati szempontból elemzem, azonban az elméletet a gyakorlatba helyezem át. A kínálatnál az intézményi struktúrát mutatom be, köztük az egyetem közvetlen funkcióit és szolgáltatásait. A kínálat fejezetben mutatom be a Soproni Egyetemen megpályázható ösztöndíj lehetőségeket is, illetve a jelentkezés egyéb lehetőségeit. Sopron városának turisztikájára is kitérek, majd a Soproni Egyetemet választó potenciális fogyasztót jellemzem. Melyik a legjellemzőbb hallgatói réteg, hogyan szerez tudomást az intézményről, mi motiválja, illetve mik az elvárásai, szükségletei? A harmadik fejezetben primer kutatásomat mutatom be, melynek célja az egyetemre gyakorolt hallgatói hatás felmérése volt. Dolgozatomban kvantitatív, kérdőíves kutatási módszert alkalmaztam. A kérdésekkel olyan szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettséget próbáltam mérni, mint például az étkezési szolgáltatások, hallgatói ügyintézés, sporttevékenységek. Azért tartom fontosnak az elégedettség mérését, mert a felsőoktatási intézmény versenyképessége a nemzetközi piacon, a kifejezett marketing stratégia, struktúrakidolgozásán múlik. A kielemzett kérdőíves kutatás eredményeit áttekintve arra következtettem, hogy a külföldi hallgatók többsége nincs tisztában a számukra elérhető szolgáltatásokkal. A dolgozatom zárásaként ennek kiküszöbölésére mutattam be néhány javaslatot.
Hungarian Title
Oktatási turizmus Sopronban
English Title
Educational tourism in Sopron
Institution
University of Sopron
Faculty
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Institute/Establishment/Department
x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Specialization
LKK - Turizmus-vendéglátás alapszak (BA)
Supervisor(s)
Local id
KBAN-20_48
Item Type: | Thesis |
---|---|
Depositing User: | Emese Mansa |
Date Deposited: | 21 Oct 2020 13:55 |
Last Modified: | 27 Feb 2023 10:10 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7204 |
Actions (login required)
View Item |