Oktatási turizmus Sopronban

Mansa, Emese Mária (2020) Oktatási turizmus Sopronban. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-20_48.pdf] PDF
KBAN-20_48.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Jelen szakdolgozatommal az oktatási turizmus és annak az egyetemre gyakorolt hatásait szeretném bemutatni a Soproni Egyetem és külföldi hallgatóinak példáján keresztül. A tanulmány célja, hogy bemutassam, az oktatás nem csak napjaink legdinamikusabban fejlődő iparága, de a turizmus szempontjából is egyre jelentősebb. Dolgozatom első felében általánosan mutatom be az oktatási turizmust. Jellemzésre kerül kínálatának komplex rendszere, a Soproni Egyetem, mint desztináció, bemutatom a vonzerejét, s írok a közlekedésről, mint kínálati elem. Fontosnak tartottam bemutatni az oktatási turizmus gazdasági hatásait a térségre. Az oktatási turizmus általános kínálatának leírása után a keresletet jellemzem, ahol az olvasó megismerkedhet a potenciális résztvevő tulajdonságaival. Bemutatom a vásárlói döntés meghozatalának folyamatát az igény felismerésétől, az információgyűjtésen át a döntés megszületéséig. Ismertetem a motivációs tényezőket szoros kapcsolatban az elvárásokkal, illetve ismertetem a fogyasztók tartózkodási szükségleteit. A második fejezetben az oktatási turizmust kereslet-kínálati szempontból elemzem, azonban az elméletet a gyakorlatba helyezem át. A kínálatnál az intézményi struktúrát mutatom be, köztük az egyetem közvetlen funkcióit és szolgáltatásait. A kínálat fejezetben mutatom be a Soproni Egyetemen megpályázható ösztöndíj lehetőségeket is, illetve a jelentkezés egyéb lehetőségeit. Sopron városának turisztikájára is kitérek, majd a Soproni Egyetemet választó potenciális fogyasztót jellemzem. Melyik a legjellemzőbb hallgatói réteg, hogyan szerez tudomást az intézményről, mi motiválja, illetve mik az elvárásai, szükségletei? A harmadik fejezetben primer kutatásomat mutatom be, melynek célja az egyetemre gyakorolt hallgatói hatás felmérése volt. Dolgozatomban kvantitatív, kérdőíves kutatási módszert alkalmaztam. A kérdésekkel olyan szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettséget próbáltam mérni, mint például az étkezési szolgáltatások, hallgatói ügyintézés, sporttevékenységek. Azért tartom fontosnak az elégedettség mérését, mert a felsőoktatási intézmény versenyképessége a nemzetközi piacon, a kifejezett marketing stratégia, struktúrakidolgozásán múlik. A kielemzett kérdőíves kutatás eredményeit áttekintve arra következtettem, hogy a külföldi hallgatók többsége nincs tisztában a számukra elérhető szolgáltatásokkal. A dolgozatom zárásaként ennek kiküszöbölésére mutattam be néhány javaslatot.

Magyar cím

Oktatási turizmus Sopronban

Angol cím

Educational tourism in Sopron

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Turizmus-vendéglátás alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Egyed, Krisztián
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KBAN-20_48

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Emese Mansa
Dátum: 21 Okt 2020 13:55
Utolsó módosítás: 27 Feb 2023 10:10
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7204

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet