Mansa, Emese Mária (2020) Oktatási turizmus Sopronban. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-20_48.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Jelen szakdolgozatommal az oktatási turizmus és annak az egyetemre gyakorolt hatásait szeretném bemutatni a Soproni Egyetem és külföldi hallgatóinak példáján keresztül. A tanulmány célja, hogy bemutassam, az oktatás nem csak napjaink legdinamikusabban fejlődő iparága, de a turizmus szempontjából is egyre jelentősebb. Dolgozatom első felében általánosan mutatom be az oktatási turizmust. Jellemzésre kerül kínálatának komplex rendszere, a Soproni Egyetem, mint desztináció, bemutatom a vonzerejét, s írok a közlekedésről, mint kínálati elem. Fontosnak tartottam bemutatni az oktatási turizmus gazdasági hatásait a térségre. Az oktatási turizmus általános kínálatának leírása után a keresletet jellemzem, ahol az olvasó megismerkedhet a potenciális résztvevő tulajdonságaival. Bemutatom a vásárlói döntés meghozatalának folyamatát az igény felismerésétől, az információgyűjtésen át a döntés megszületéséig. Ismertetem a motivációs tényezőket szoros kapcsolatban az elvárásokkal, illetve ismertetem a fogyasztók tartózkodási szükségleteit. A második fejezetben az oktatási turizmust kereslet-kínálati szempontból elemzem, azonban az elméletet a gyakorlatba helyezem át. A kínálatnál az intézményi struktúrát mutatom be, köztük az egyetem közvetlen funkcióit és szolgáltatásait. A kínálat fejezetben mutatom be a Soproni Egyetemen megpályázható ösztöndíj lehetőségeket is, illetve a jelentkezés egyéb lehetőségeit. Sopron városának turisztikájára is kitérek, majd a Soproni Egyetemet választó potenciális fogyasztót jellemzem. Melyik a legjellemzőbb hallgatói réteg, hogyan szerez tudomást az intézményről, mi motiválja, illetve mik az elvárásai, szükségletei? A harmadik fejezetben primer kutatásomat mutatom be, melynek célja az egyetemre gyakorolt hallgatói hatás felmérése volt. Dolgozatomban kvantitatív, kérdőíves kutatási módszert alkalmaztam. A kérdésekkel olyan szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettséget próbáltam mérni, mint például az étkezési szolgáltatások, hallgatói ügyintézés, sporttevékenységek. Azért tartom fontosnak az elégedettség mérését, mert a felsőoktatási intézmény versenyképessége a nemzetközi piacon, a kifejezett marketing stratégia, struktúrakidolgozásán múlik. A kielemzett kérdőíves kutatás eredményeit áttekintve arra következtettem, hogy a külföldi hallgatók többsége nincs tisztában a számukra elérhető szolgáltatásokkal. A dolgozatom zárásaként ennek kiküszöbölésére mutattam be néhány javaslatot.
Magyar cím
Oktatási turizmus Sopronban
Angol cím
Educational tourism in Sopron
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Turizmus-vendéglátás alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-20_48
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Emese Mansa |
Dátum: | 21 Okt 2020 13:55 |
Utolsó módosítás: | 27 Feb 2023 10:10 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7204 |
Actions (login required)
Tétel nézet |