A kommunikáció szerepe a szervezetekben

Hodvogner, Judit (2020) A kommunikáció szerepe a szervezetekben. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of Szakdolgozat Hodvogner Judit NK_ BQM3KD.pdf] PDF
Szakdolgozat Hodvogner Judit NK_ BQM3KD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2035

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozati témaválasztásom azért esett a szervezeti kommunikációra, mivel nagyon ér-dekel ez a terület és szerettem volna jobban elmélyedni benne. Valamint, mint tudjuk a kom-munikáció nem csak a mindennapi életben fontos, hanem nagy kihatással van a szervezetek életére és fejlődésére is. Ennek okán a dolgozat készítése közben megvizsgáltam két különbö-ző méretű, különböző felépítésű és különböző tevékenységgel foglalkozó céget. Azzal a céllal tettem ezt, hogy kiderítsem vannak-e olyan kommunikációs sajátosságok egyikben-másikban, amiket át tudnak venni egymástól és ezeket hasznosítva jobbá tenni a belső kommunikációju-kat. Az egyik szervezet a jelenlegi munkahelyem a Centrum Audit Kft, ami egy 10 főt fog-lalkoztató könyvelő iroda. A másik cég pedig a Huncargo Forwarding Kft. mely 60 főt foglal-koztat és fuvarszervezéssel és szállítmányozással foglalkozik. Ezzel a céggel, mint bérügyinté-ző ismerkedhettem a jelenleg végzett munkám során. Mind a két cégnél kérdőív alkalmazásá-val végeztem a kommunikációs gyakorlat felmérését. A Centrum Audit-nál minden egyes munkavállalóval sikerült ki tölttetnem ezeket az íveket. A Huncargo Forwarding-nál csak a dolgozók egy részével sikerült kitöltetnem a kérdőíveket, mivel sokan nem rendelkeznek szá-mítógépes hozzáféréssel a munkájuk közben. Így ezeket, mint referencia adatokat használtam fel a dolgozat készítésénél. Ahogy azt sejteni lehetett, és ez az adatokból is kiderült, mindkét szervezetben vannak kommunikációs problémák, ahogy ez minden más szervezetre is elmondható lenne. Ezen problémák több okból merülnek, itt csak a főbb okokat említeném meg, ami mind a két cégnél jelentkezett. Ezek a következők: társadalmi és pszichológia zavarok, kommunikációs hidak hiánya, technikai eszközök használatának hiánya. Az felmerülő problémákat részletesen kifej-tem a dolgozatomban és feltárom azoknak az okát, hogy minek köszönhetőek a zavarok kiala-kulásai. A dolgozatom végén pedig összehasonlítom a két cég kommunikációját. Valamint feltá-rom azokat a pontokat, amelyeket az egyik cég hasznosítani tudna a saját gyakorlatában a fej-lődés érdekében. Kiderült ezekből a pontokból az is, hogy a Huncargo Fordvarding-nak jobb a kommunikációja, mint a Centrum Auditnak. Több olyan dolgot találtam, ugyanis amit a Cent-rum Audit-nak kellene felhasználnia a másik cég gyakorlatából. Persze voltak olyan tényezők is, amikben a Huncargo Forwarding-nak volt szüksége fejlődésre. Tehát az dolgozat készítésé-nek elején felállított feltevésem igaz, miszerint a méretből és tevékenységből származó ellenté-tek ellenére is vannak olyan tényezők, amelyeket a cégek egymástól tanulva tudnak fejleszteni.

Magyar cím

A kommunikáció szerepe a szervezetekben

Angol cím

The role of communication in organisations

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kópházi, Andrea
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KBAL-20/08

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Judit Hodvogner
Dátum: 21 Jan 2021 09:11
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 11:23
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7201

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet