A COVID hozta új trendek a krízismenedzsmentben

Vargyas, Daniella (2020) A COVID hozta új trendek a krízismenedzsmentben. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-20_83_TITKOS.pdf] PDF
KBAN-20_83_TITKOS.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2035

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Az idei év legmeghatározóbb, mindent átszövő problémája világszinten a krízisek, válsá- gok, azok megfelelő módon történő menedzselése és kommunikációja, különösen a COVID-19 világjárvány tekintetében. Annak érdekében, hogy minél több információval rendelkezzen a lakosság és az érintettek, elengedhetetlen a megfelelő kommunikáció. A COVID, mint válságtényező tekintetében a turizmus az egyik legkiszolgáltatottabb ágazat, éppen ezért szükségesnek tartom a dolgozatomban ennek a területnek a pontos meg- határozását elméleti szinten. A fennálló bizonytalanság elhárítása és a károk csökkentése érdekében olyan menedzsment létrehozására van szükség, ami hatékonyan látja el feladatát és gondoskodik arról, hogy a célok elérését szolgáló erőforrások mindig rendelkezésre áll- janak és a lehető leghatékonyabb módon történjen a felhasználásuk mindamellett, hogy a külső okok okozta károkat minél nagyobb mértékben enyhíteni tudják. Dolgozatomban célom egy átfogó tanulmány készítése a COVID-19 által kiváltott hatásokról, mint krízis és válság szituációk bemutatása, majd alapos megvizsgálása után egy általános javaslat kidolgozása. A turizmus ágazatán belül javaslataimat elsősorban a szállo- daiparra vonatkoztatva dolgoztam ki, melynek alapját a STEEP-analízis adta. Az általam kutatott probléma forrásának és lefolyásának megismerése céljából sze- kunder kutatást végeztem elsőként. Könyvtári és interneten elérhető elektronikus könyveket olvastam nagy számban, hiszen fő célom a minél megbízhatóbb, torzításoktól mentes elsőd- leges szakforrások felhasználása volt. Az elméleti háttér feldolgozását követően primer ku- tatást végeztem a Hotel Sopronban interjú formájában, mely során szakértő és egyben ve- zető személyek osztották meg velem véleményüket és tapasztalataikat problémaspecifiku- san. A tanulmány szerkezeti felépítését tekintve egymástól jól elkülöníthető, mégis össze- függő fejezetekből tevődik össze. A krízismenedzsment elméleti lehatárolásában pontos meghatározásra kerülnek a krízisek és válságok definíciói, típusai és fázisai, arra építve a krízismenedzsment logikáját és szükséges lépéseit, valamint a kríziskommunikáció elméleti és gyakorlati alapjait. Haladva a kutatott probléma irányába már egy szűkebb szegmens, a koronavírus kerül középpontba egy rövid történelmi áttekintéssel és a szállodaipar szeg- mensének makro- és mikrokörnyezete, melyre közvetlen vagy közvetett módon hatást gya- korolt. A Hotel Sopronban végzett primer kutatás dolgozatba való részletes beillesztését és elemzését követően olyan javaslatok kerültek kidolgozásra, melyek elősegíthetik a hazai turizmus kárainak enyhítését. Figyelemmel kísérve a napi híradásokat és az interjún részt vevő személyek tapasztalatait arra a következtetésre jutottam, hogy a bizonytalanság eny- hítése érdekében hatékonyabb kommunikációra van szükség előtérbe helyezve a belföldi potenciális turistákat.

Magyar cím

A COVID hozta új trendek a krízismenedzsmentben

Angol cím

COVID-induced new trends in crisis management

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Turizmus-vendéglátás alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Egyed, Krisztián
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KBAN-20/83

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): hallgató Daniella Vargyas
Dátum: 21 Okt 2020 13:33
Utolsó módosítás: 27 Feb 2023 10:10
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7195

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet