A fogyasztói magatartás vizsgálata környezettudatos kozmetikai termékek vonatkozásában.

Kánya, Diána (2020) A fogyasztói magatartás vizsgálata környezettudatos kozmetikai termékek vonatkozásában. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAL-20_11.pdf] PDF
KBAL-20_11.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Környezettudatos szemléletem miatt választottam ezt a témát. A fő célom, hogy bemutassam a Soproni Egyetem hallgatóinak mindennapi szépségápolásában milyen mértékben vannak jelen a környezettudatos kozmetikumok. Többféle módszert alkalmaztam a szakdolgozat megírásához. Szekunder kutatásom keretében a fogyasztói magatartást befolyásoló tényezőkről, a környezettudatos szemlélet eredetéről valamint a bio és natúr kozmetikumokról írok. Primer kutatásom során egyrészt a Soproni Egyetem hallgatói körében végeztem kérdőíves felmérést, melynek segítségével elemeztem a hallgatók környezettudatos kozmetikumok iránti keresletét, vásárlási szokásait. Másrészt két kisebb szappangyártó vállalkozóval illetve két nagyobb kozmetikai céggel készítettem mély interjút. Továbbá az alkalmazott módszereim között még a SWOT analízis, hipotézis és az esettanulmány szerepelt. A kutatás igazolta, hogy a hallgatók többsége ismeri a bio illetve natúr kozmetikum kifejezést. A legtöbben, ha erre a két kifejezésre gondolnak, akkor a természetes alapanyag tartalmú, adalékanyag és állatkísérlet mentes kozmetikumokra valamint az újrahasznosított csomagolásra asszociálnak. A vizsgálat egyértelműen kimutatta, hogy a kozmetikumok vásárlása esetén a legfontosabb tényező a hallgatók számára a jó minőség és az állatkísérlet mentesség. A hallgatók 5%-a mindig ilyet vásárol, 42,5%-a általában mindig ilyet vásárol, 40%-a ritkán, a 12,5%-a pedig soha nem vásárol ilyen termékeket.A kérdőívet elemezve látható, hogy a válaszadó hallgatók általában a tisztálkodási és az arcápolási termékeknél priorizálja a környezettudatos kozmetikumokat.A kérdőív alátámasztja azt is, hogy a többség ezeket a termékeket a drogériákban vásárolja meg. A megmaradt tubusokat a válaszadók többsége újrahasznosítja, azáltal, hogy valami mást tölt bele, vagy kreatív tevékenység alapanyagához. A mindennapi tisztálkodáshoz, szépüléshez a bio kozmetikumokat előnyben részesítők 42,5%-a úgy gondolja, hogy ezek termékek kevésbé ártalmasak az egészségre. A hallgatók közül, akik rendszeresen használnak bio kozmetikumokat, azoknak a 28,6%-a környezetvédelmi megfontolásból választja azokat. Azok, akik ellenzik ezeknek a használatát, 36,4%-a kételkedik abban, hogy ténylegesen bio termékről van szó. A válaszadók 30,3%-a a magas ár miatt nem engedheti meg magának ezeket a termékeket. A natúr kozmetikumokat használók 19,7%-a az állatkísérlet mentesség miatt dönt mellettük, a 18%-a pedig környezetvédelmi megfontolásból. A natúrkozmetikumok ellenzői 33%-a az ár miatt nem vásárol ilyen kozmetikumokat, míg a a 30%-a a gyengébb minőség miatt.

Magyar cím

A fogyasztói magatartás vizsgálata környezettudatos kozmetikai termékek vonatkozásában.

Angol cím

A study on consumer behaviour in respect of eco-conscious cosmetics.

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
NEM RÉSZLETEZETT

Helyi kari azonosító

KBAL-20/11

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Diána Kánya
Dátum: 21 Jan 2021 09:10
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 09:20
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7159

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet