A demokratikus, illetve autokratikus vezetői attitűdök vizsgálata segítő szakmában tranzakcióanalízis és egyéb módszerek alkalmazásával

Györe, Ákos (2020) A demokratikus, illetve autokratikus vezetői attitűdök vizsgálata segítő szakmában tranzakcióanalízis és egyéb módszerek alkalmazásával. Other, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT - Györe Ákos.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT - Györe Ákos.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (517kB)

Abstract

Szakdolgozatom fő témája a demokratikus és autokratikus vezetői attitűdök, személyiségjegyek vizsgálata egy fogyatékos szakellátásban működő team-en belül. A segítő szakmában elengedhetetlen az empátiás attitűd megléte, mely képesség segítségével beleélhetjük magunkat a másik érzelmeibe, gondolkodásának menetébe, a lelkiállapotába. Dolgozatomban több különböző pszichológiai modellt és kommunikációs elméletet hívok segítségül, hogy megértsem az imént említett team-en belül miként funkcionálnak az egyének, magatartásuk megnyilvánulása milyen személyiségre engednek következtetni. Foglalkozni fogok a közelmúltban lezajlott vezetőváltással, annak mikéntjével, valamint kitérek az empátia és a megfelelő kommunikáció fontosságára is, kiváltképp a team-en belül.

Hungarian Title

A demokratikus, illetve autokratikus vezetői attitűdök vizsgálata segítő szakmában tranzakcióanalízis és egyéb módszerek alkalmazásával

English Title

Examining democratic and autocratic leadership attitudes in the helping profession using transactional analysis and other methods

Institution

University of Sopron

Faculty

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Institute/Establishment/Department

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Specialization

BPK - Szociális menedzser (SZT)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Mundy, Péter
tanársegéd

Item Type: Thesis
Depositing User: Ákos Györe
Date Deposited: 02 Sep 2020 14:09
Last Modified: 13 Sep 2023 13:03
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7143

Actions (login required)

View Item View Item