Kissné Tóth, Tünde Mária (2020) Keresztény szellemiség megjelenítése az óvodában és a fejlesztésben. Other, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_kissnétóthtündemária_vgj7wc.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Abstract
Szakdolgozatomban a keresztény szellemiség megjelenítésének lehetőségét és a fejlesztés területébe történő beillesztését kutattam. Célom az volt, hogy bemutassam, hogyan ötvözhető hitelesen a néphagyomány és a keresztény kultúra az óvodai programban és a tevékenységekben, továbbá, hogy attól függetlenül, hogy egy hívó óvodapedagógus szakmai munkájában megjelenik a keresztény kultúra ismerete még játékosan, adekvát módon alkalmazza az egyes gyermekeknél. Azért, hogy ezeket a célokat megvalósíthassam, összegyűjtöttem a témához kapcsolódó elméleti háttereket, amiket áttanulmányoztam, dokumentumelemzéseket, megfigyeléseket végeztem és interjúkat készítettem. Eredményeképp a következtetésem, hogy az a hívő óvodapedagógus, aki munkájában lelkiismeretes, hitelesen meg tudja jeleníteni a keresztény szellemiséget. Természetesen ennek mélysége illeszkedik az adott óvoda Pedagógiai Programjához. A katolikus témájú játékok a fejlesztés során is megjelennek, használják az óvodapedagógusok, de csak kizárólag az általam vizsgált katolikus óvodában. A keresztény szemlélet nagymértékben az érzelmi intelligenciára hat.
Hungarian Title
Keresztény szellemiség megjelenítése az óvodában és a fejlesztésben
English Title
Presentation of christian spirituality in kindergarten and in child development
Institution
University of Sopron
Faculty
Institute/Establishment/Department
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Specialization
BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)
Supervisor(s)
Item Type: | Thesis |
---|---|
Depositing User: | Tünde Kissné Tóth |
Date Deposited: | 29 Aug 2020 08:32 |
Last Modified: | 22 Sep 2023 07:02 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7133 |
Actions (login required)
View Item |