Sajátos nevelési igényű tanulók gyógyúszása

Krisztián, Anikó Nóra (2020) Sajátos nevelési igényű tanulók gyógyúszása. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat  Krisztián Nóra.pdf] PDF
Szakdolgozat Krisztián Nóra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a sajátos nevelési igényű tanulók testi-lelki fejlődésének elősegítése gyógyúszás alkalmazásával. Az orvos által diagnosztizált testi elváltozások mozgás terápiáján túl a tanulók önállóságának, önellátásának fejlesztése annak érdekében, hogy életpályájuk esélyei, társadalmi beilleszkedésük sikeresen alakuljon. Célkitűzésem, hogy kutatásomon „M” példáján keresztül bebizonyítsa, hogy az alkalmazott gyógyúszás, a mindennapi élet számos területén hoz fejlődést a sajátos igényű tanulók, családjuk, és még kollégáink számára is. Módszerem elsősorban esettanulmányom elemzése. A szakirodalom, saját tapasztalataim, megfigyeléseim összevetése. A sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztése bár nagyon egyedi, személyre szabott, mégis vannak azonos vonások, fejlődési elemek, ezek kiemelésére törekedtem, hogy általuk bizonyítást nyerjenek feltételezéseim a fejlődési területeken. Eredményeim jól mutatják, hogy mennyire hasznos a gyógyúszás alkalmazása, mert elősegíti a gyermekek időbeli-és térbeli tájékozódását, helyes viselkedését. Javítja a gyermekek fizikai, és mentális állapotát, testséma tudatát, reflexét, térbeli koordinációját, pozitív hatásokat vált ki az autizmussal küzdő gyermekekben és családjaikban. A gyógyúszás során elsajátított ismeretek, önállóságra - önellátásra törekvése csökkenti a családok terheit, oldja a napi stresszt, önbizalmat ad, sikerélményt nyújt. Következtetéseim, hogy mekkora mértékben életminőség növelő hatásai vannak a gyógyúszásnak, főleg március 16.-a után váltak megkérdőjelezhetetlenné. A gyógyúszások elmaradásával a szülők látványos visszaeséseket tapasztaltak. Végkövetkeztetés: A gyógyúszás megléte rendkívül pozitívan növeli, míg hiánya jelentős mértékben csökkenti az autista gyermekek fejlődést.

Magyar cím

Sajátos nevelési igényű tanulók gyógyúszása

Angol cím

Therapeutic swimming for special education needs students

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Gyermekkori rekreációs- és gyógyúszás (SZT)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Simon, István
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Anikó Nóra Krisztián
Dátum: 02 Szep 2020 13:58
Utolsó módosítás: 18 Szep 2023 09:07
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7112

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet