Ugaros Máté, (2015) A professzionális sportegyesületek marketingtevékenységének vizsgálata, a Soproni Sördögök Kosárlabda Club bemutatásával. BA/BSc, Közgazdaságtudományi Kar.
![]() |
PDF
ugarosmate_sllrj3.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (767Kb) |
Abstract
A szakdolgozat célja, hogy bemutassa egy professzionális sportszolgáltató lehetőségeit és tevékenységét marketingszempontból, mindez a soproni első osztályú férfi kosárlabdacsapat példáján keresztül történik. A bevezetés után a második fejezetben a sport történelméről, általánosságban történő vizsgálatáról írok, majd rátérek a sporttermék vizsgálatára, a profi sportból kiemelt példákkal alátámasztva. Ez egyfajta átvezetésként funkcionál a következő fejezethez, ami a sport szolgáltatásként való bemutatását tartalmazza, Kotler HIPI-elvének vizsgálatával, elemeinek külön-külön történő elemzésével, az egyes elemek értelmezését a profi sport viszonylatában igyekeztem releváns példákkal illusztrálni. A következő rész a marketingmix elemeinek bemutatását öleli fel, a szolgáltatás-marketing 7P-jét egészítettem ki az arculattal, imázzsal, logóval. Ez a fejezet egy nagyon hangsúlyos alapot képez a későbbi egyesületi elemzéshez a nyolcadik fejezetben, a fokozatosság elve alapján először elméletben, később pedig gyakorlati példába ültetve az egyes elemek fontosságát, szerepét. Hasonló elv alapján készítettem el a hatodik fejezetet is, ami a sportszervezet környezetét hivatott bemutatni, Porter öttényezős iparági modellje alapján. Ez a fejezet szintén az elméleti alapot adja a későbbi nyolcadik fejezethez, amelyben választott csapatom ilyen szempontból is elemzésre kerül. A hetedik fejezet a sportszponzoráció általános bemutatásáról szól, kiegészítve azokkal a merchandising-, valamint PR-ismeretekkel, amik szükségeltetnek a profi sportegyesület elemzésében említettek értelmezéséhez. A nyolcadik fejezet tulajdonképpen a dolgozat fő része, az ebben tárgyaltak jelentik a fő témát, a dolgozat korábbi részei ezen elemzést hivatottak bevezetni. A Soproni KC marketingszempontú elemzése, a már említett 7P-elemekkel, SWOT-analízissel, Porter-féle iparági elemzéssel. Ezen kívül szó esik a szponzorokról is, igyekszem bemutatni választott sportegyesületem szponzori hátterét is. A dolgozat lezárásaként a kérdőív, illetve annak rövid kiértékelése következik, valamint egy összefoglaló rész, amelyben a szakdolgozat írásakor gyűjtött értékes tapasztalatokat összegzem.
Magyar cím
A professzionális sportegyesületek marketingtevékenységének vizsgálata, a Soproni Sördögök Kosárlabda Club bemutatásával
Angol cím
The expriment of professional sportclubs’ markting activity, through introduction of SKC
Institution
Nyugat-magyarországi Egyetem
Faculty
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Vezetés-szervezési és Marketing Intézet (megszűnt: 2015.06.30.)
Specialization
KTK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)
Témavezető(k)
Témavezető neve | Beosztás, tudományos fokozat, intézmény | |
---|---|---|
Paár Dávid, Dr | adjunktus PhD | paardavid@ktk.nyme.hu |
Item Type: | Szakdolgozat |
---|---|
Depositing User: | Ugaros Máté |
Date Deposited: | 2015. Jul. 21. 07:45 |
Last Modified: | 2015. Sep. 24. 14:32 |
URI: | http://diploma.nyme.hu/id/eprint/71 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |