Az újraélesztés oktatásának kialakítása a Markusovszky Egyetemi Oktatókórházban

Szakonyi, Eszter (2020) Az újraélesztés oktatásának kialakítása a Markusovszky Egyetemi Oktatókórházban. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of Szakonyi_Eszter_Újraélesztés_GLVVJM.pdf] PDF
Szakonyi_Eszter_Újraélesztés_GLVVJM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Az újraélesztés szervezett oktatása valamennyi dolgozó számára, valamint az újraélesztésben való jártasság rendszeres, szinten tartó oktatása lehetővé teszi, hogy a klinikai halál állapotába jutott beteg / személy késedelem nélkül, szakszerűen részesüljön újraélesztésben. A korán elkezdett beavatkozás csökkenti a halálozás számát, javítja a túlélés minőségét és idejét. Az újraélesztés sikeres szempontjából kiemelkedően fontos a korai észlelés, amely egyaránt vonatkozik a laikus személyekre és az egészségügyi dolgozókra is. Az újraélesztés intézeti folyamatának fejlesztése kiemelkedően fontos. A kórházi felvételre került betegek 2,9 – 3,7%-ánál fordultak elő nem kívánatos események, 6,6-13,6%-a vezetett a betegek halálához, ennek 70%-a megelőzhető lett volna. Habár az egészségügyi végzettségű dolgozók oktatási tematikája tartalmazza a BLS és / vagy ALS folyamatát, egyes szakterületen dolgozók ritkán vagy egyáltalán nincs szükségük arra, hogy használják. A tanulmányok azt is kimutatták, hogy a képzést követő 6 hónap múlva már jelentős készségvesztés alakul ki. A Markusovszky Egyetemi Oktatókórházban, bár van lehetőség kórházi újraélesztés képzésben részt venni – ha igénylik, de mivel ez nem rendszeres, illetve nem szervezett, ezét ritkán veszik igénybe. Az EFOP – 4.2.2 – 16 – 2017 – 0001 Skill laborok fejlesztése projekt elindulásával az első oktatási hullám az újraélesztés képzés volt, ami kezdetben sikeres volt, majd az idő előrehaladtával az érdeklődök száma csökkent. Mivel oktató tagja lehetek ennek a csoportnak, láttam, hogy milyen hiányosságok lehetnek azoknál a dolgozóknál, akik ritkán találkoznak az újraélesztés gyakorlatával. A dolgozatomban egy olyan szervezett, kifejezetten kórházi körülmények között végrehajtható újraélesztés képzés kialakítását építettem fel, amely segít abban, hogy a (nem csak egészségügyi képzettségű) kórházi dolgozók megfelelően tudjanak reagálni abban az esetben, ha újraélesztés helyzetbe kerülnek és alkalmazni az újraélesztés protokollját és a mozzanatait. A célom az lenne, hogy a közeljövőben a kórházban elindítsuk a képzési periódust, amelynek eredményeképpen a kórházban hatékonyabb eredményeket lehet elérni a periarrest állapotok felismerésében, az újraélesztés sikerességében és a betegek hosszú távú, túlélésében.

Magyar cím

Az újraélesztés oktatásának kialakítása a Markusovszky Egyetemi Oktatókórházban

Angol cím

Establishing Renewal Education is Markusovszky University Hospital

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Egészségügyi minőségbiztosítási szakirányú továbbképzés (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kovács, Erika
NEM RÉSZLETEZETT

Helyi kari azonosító

KOE-20/19

Mű típusa: Diplomadolgozat (Egyéb)
Felhasználói azonosító szám (ID): Eszter Szakonyi
Dátum: 29 Jún 2020 14:06
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 12:54
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/7062

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet