Online Marketing a Gyakorlatban, Instagram Influencerek Hirdetéseinek Hatása a Vásárlói Magatartásra

Szabó, Dorina Rebeka (2020) Online Marketing a Gyakorlatban, Instagram Influencerek Hirdetéseinek Hatása a Vásárlói Magatartásra. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFON-20_26.pdf] PDF
KFON-20_26.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A 21. században a legnépszerűbb, és legnagyobb elérést a közösségi média erejével vagyunk képesek elérni. A sikerességéhez el kell sajátítani az online marketing eszközeit, és ezeket a gyakorlatban jól kell felhasználni. Az online marketing egyik fő színterévé az Instagram vált. A kép megosztó alkalmazás, a sok felhasználónak köszönhetően, a 2010-es években egy olyan hirdetési felületté vált, mely a fogyasztók számára sokkal elfogadhatóbb, és szívesen követik nyomon a reklámokat, a véleményvezérek fiókjain keresztül. Az influencereknek több típusa létezik, besorolásuk történhet az általuk közvetített témák alapján, avagy a követőik száma szerint.. Népszerű téma mostanság, ezért kíváncsi voltam a magyar fogyasztók körében mennyire népszerűek, mekkora befolyással bírnak a vásárlási szokásaikra, valamint milyen az általános megítélésük róluk. Gyakorlatom során többször is feladatom volt, hogy különböző partnereknek potenciális véleményvezéreket kellett gyűjtenem, az általuk megadott adatok alapján. Ezért is választottam ezt a témát, hogy jobban belemerüljek. A primer kutatásomat kitöltők 17-55 éves kor közötti felhasználók voltak, akiknek 90%-ka aktívan használja az Insagram alkalmazást, így a válaszadások számukra egyszerűek voltak, és véleményük is volt a témáról. Kérdőívemben szerepeltek kérdések az Instagram applikációról, és az influencerekről, azon belül voltak olyan kérdések melyekre rövid válaszokat, többszöri válasz lehetőséget valamint 1-5-ig terjedő skálán rangsorolhattak. A kutatásomat sikeresnek találtam, hiszen megtudtam belőle, hogy a magyar fogyasztók számára az influencerek befolyásolásának mértéke nem ér el olyan magas tendenciát, viszont folyamatosan jelen van az életükben. Az alacsony befolyás annak köszönhető, hogy az országban még sok márka használ olyan véleményvezért, aki bármit reklámozna, még azt is ami nem az ő szakterülete. Ez a vásárlók számára egy negatív megítélést hozott létre. Véleményem szerint, az influencereket foglalkoztató cégek segítségével a jövőben ez a probléma kiküszöbölhető lesz, és megítélésük és befolyásolásuk mértéke is pozitív irányba fog növekedni.

Magyar cím

Online Marketing a Gyakorlatban, Instagram Influencerek Hirdetéseinek Hatása a Vásárlói Magatartásra

Angol cím

Online Marketing in Practice The Effect of Istagram Influencer's Ads on Customers Behavior

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
Egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KFON-20/26

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dorina Rebeka Szabó
Dátum: 24 Szep 2020 10:39
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 09:24
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6822

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet