A Magyarországi nyaralóhajó program kiszolgálási színvonalának vizsgálata

Csalogány, Cintia (2020) A Magyarországi nyaralóhajó program kiszolgálási színvonalának vizsgálata. Other, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFON-20_05.pdf] PDF
KFON-20_05.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Abstract

A dolgozat témája a Magyarországon újdonságnak számító Nyaralóhajó Program bemutatása, amely a MAHART Zrt. 2020-ban induló nagyszabású, új projektje. A záródolgozat célja a program adottságainak, a hajóknak és az útvonalakkal kapcsolatos információknak, lehetőségeknek, továbbá a kiszolgálási színvonalnak a vizsgálata és elemzése. A kiszolgálási színvonal elméleti hátterének bemutatása után, a programmal kapcsolatos elemeinek ismertetése és kérdőíves felmérés segítségével elemzése történik, majd a benne rejlő további lehetőségek feltárása. A COVID-19 vírus hatásaként a programot nem sikerült áprilisban elindítani, így a felmérésben csak a kiszolgáló oldal véleménye látszik. A kutatás a hajókkal, hajóutakkal és programokkal kapcsolatos kritériumokat vizsgálta a munkavállalói oldalról, tehát kilenc fő meglátásait tükrözik a kapott eredmények. A kiszolgálási színvonal vizsgálata három szakaszra osztottan történt: a színvonal szakirodalom által megadott csoportosítására és mérésére, a hajó kritériumokkal kapcsolatos felmérésre és a fogyasztói elégedettség elemzésére. Az első szakaszban a szakirodalom által megadott ismérvek alapján került kiértékelésre a Nyaralóhajó Program, majd mérési alapelveknek megfelelően további vizsgálatok kerültek elvégzésre. A kutatás második szakasza a hajók és a program véleményezésével kapcsolatos felmérés, mely a pozitív megítélést és a hiányosságok feltárását eredményezte. Végül az elégedettségméréssel kapcsolatosan olyan javallatok kerültek megfogalmazásra, amelyek használatával és kiértékelésével a későbbiekben növelhető a kiszolgálási színvonal. Ilyen ajánlás volt az utazás lezárását követő személyes kapcsolattartás a vendégekkel. A kutatásból látható, hogy a munkavállalók nem tudnak annyira objektív véleményeket kialakítani, mint amilyenek a vendégektől várhatóak lesznek, így célom a tőlem függetlenül elmaradt kutatás kivitelezése is. A kiszolgálási színvonal egyszeri feltérképezése természetesen nem elegendő. Fontos a kapott eredmények gyakorlatban történő alkalmazása, a vevői elégedettség folyamatos mérése és javítása a kapcsolódó költségek racionális szinten tartása mellett. Hosszú távon a magas kiszolgálási színvonal jelentheti azt a versenyelőnyt, amivel piacvezető maradhat, vagy azzá válhat egy szolgáltatást nyújtó vállalkozás.

Hungarian Title

A Magyarországi nyaralóhajó program kiszolgálási színvonalának vizsgálata

English Title

The hungarian holiday boting examination of the level of service

Institution

University of Sopron

Faculty

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Institute/Establishment/Department

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Specialization

LKK - Gazdálkodási és menedzsment felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Németh, Nikoletta
adjunktus, Üzleti Tudományok Intézet

Local id

KFON-20/05

Item Type: Záródolgozat - Final Essay
Depositing User: Cintia Csalogány
Date Deposited: 24 Sep 2020 10:34
Last Modified: 14 Sep 2023 10:50
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6805

Actions (login required)

View Item View Item