A Magyarországi nyaralóhajó program kiszolgálási színvonalának vizsgálata

Csalogány, Cintia (2020) A Magyarországi nyaralóhajó program kiszolgálási színvonalának vizsgálata. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFON-20_05.pdf] PDF
KFON-20_05.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat témája a Magyarországon újdonságnak számító Nyaralóhajó Program bemutatása, amely a MAHART Zrt. 2020-ban induló nagyszabású, új projektje. A záródolgozat célja a program adottságainak, a hajóknak és az útvonalakkal kapcsolatos információknak, lehetőségeknek, továbbá a kiszolgálási színvonalnak a vizsgálata és elemzése. A kiszolgálási színvonal elméleti hátterének bemutatása után, a programmal kapcsolatos elemeinek ismertetése és kérdőíves felmérés segítségével elemzése történik, majd a benne rejlő további lehetőségek feltárása. A COVID-19 vírus hatásaként a programot nem sikerült áprilisban elindítani, így a felmérésben csak a kiszolgáló oldal véleménye látszik. A kutatás a hajókkal, hajóutakkal és programokkal kapcsolatos kritériumokat vizsgálta a munkavállalói oldalról, tehát kilenc fő meglátásait tükrözik a kapott eredmények. A kiszolgálási színvonal vizsgálata három szakaszra osztottan történt: a színvonal szakirodalom által megadott csoportosítására és mérésére, a hajó kritériumokkal kapcsolatos felmérésre és a fogyasztói elégedettség elemzésére. Az első szakaszban a szakirodalom által megadott ismérvek alapján került kiértékelésre a Nyaralóhajó Program, majd mérési alapelveknek megfelelően további vizsgálatok kerültek elvégzésre. A kutatás második szakasza a hajók és a program véleményezésével kapcsolatos felmérés, mely a pozitív megítélést és a hiányosságok feltárását eredményezte. Végül az elégedettségméréssel kapcsolatosan olyan javallatok kerültek megfogalmazásra, amelyek használatával és kiértékelésével a későbbiekben növelhető a kiszolgálási színvonal. Ilyen ajánlás volt az utazás lezárását követő személyes kapcsolattartás a vendégekkel. A kutatásból látható, hogy a munkavállalók nem tudnak annyira objektív véleményeket kialakítani, mint amilyenek a vendégektől várhatóak lesznek, így célom a tőlem függetlenül elmaradt kutatás kivitelezése is. A kiszolgálási színvonal egyszeri feltérképezése természetesen nem elegendő. Fontos a kapott eredmények gyakorlatban történő alkalmazása, a vevői elégedettség folyamatos mérése és javítása a kapcsolódó költségek racionális szinten tartása mellett. Hosszú távon a magas kiszolgálási színvonal jelentheti azt a versenyelőnyt, amivel piacvezető maradhat, vagy azzá válhat egy szolgáltatást nyújtó vállalkozás.

Magyar cím

A Magyarországi nyaralóhajó program kiszolgálási színvonalának vizsgálata

Angol cím

The hungarian holiday boting examination of the level of service

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Gazdálkodási és menedzsment felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Németh, Nikoletta
adjunktus, Üzleti Tudományok Intézet

Helyi kari azonosító

KFON-20/05

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Cintia Csalogány
Dátum: 24 Szep 2020 10:34
Utolsó módosítás: 14 Szep 2023 10:50
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6805

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet