Hegedűs, Boglárka (2020) Hatékony ügyfél-kommunikáció és panaszkezelés. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KMAL-20_04.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (922kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat célja az ügyfelekkel való kommunikáció hatékonyságának vizsgálata, a kommunikáció fő téziseinek, modelleinek bemutatása, valamint a különböző ügyféltípusok, panaszkezelési módszerek vizsgálata. A dolgozat felvetése, hogy a hatékony kommunikáció egy szervezet életén belül mindenkinek egyaránt érdeke, illetve törekedni kell a hatékonyság megteremtésére. Kiemelt hangsúlyt kell fektetni az emberi tényezőre, a munkatársak képzésére különféle kommunikációs tréningeken. A dolgozat bemutatja az ügyfélszolgálatokon szükséges emberi készségeket, képességeket, a DISC elemzés segítségével, valamint leírja az egyes kommunikációs csatornák jellemzőit, előnyeit, hatékonyságát. A záródolgozat szekunder kutatás eredménye, mely a magyar nyelvű szakirodalmon kívül nagy mértékben támaszkodik idegen nyelvű forrásokra. Az idegen nyelvű irodalom használatát a téma jellege indokolja, hiszen a kommunikációelmélet folyamatosan fejlődik, rengeteg új cikk, könyv egyelőre angol nyelven áll rendelkezésre. A kommunikáció, mint tudományterület ugyanis viszonylag fiatalnak mondható, fejlődéséhez hozzájárult többek között a pszichológia tudományterületének fejlődése, így a dolgozat egyes részeinek sok pszichológiai vonatkozása van. A dolgozat megállapítja, hogy a hatékony kommunikációnak nagy szerepe van a gazdasági hatékonyságban, az értékesítésben, így az adott cég pénzügyi sikerességében is. A szakirodalmi háttér alátámasztja az ügyfélélmény megteremtésének nagy jelentőségét, kiemeli a személyes, írásbeli, illetve telefonos kapcsolattartás nehézségeit, előnyeit és hátrányait egyaránt. Gyakorlati példa a dolgozatban a Pro Kultúra Sopron Nonprofit Kft. ügyfelekkel való kommunikációja, kifejezetten az értékesítési osztály szemszögéből. A dolgozat bemutatja a cég által alkalmazott kommunikációs csatornákat, ezek sajátosságait. A dolgozat utolsó szakasza a panaszkezelésről szól, mely a szekunder háttér segítségével bebizonyítja, hogy a panaszkezelés fontos minden cég életében, elhanyagolása csak újabb problémákhoz vezet.
Magyar cím
Hatékony ügyfél-kommunikáció és panaszkezelés
Angol cím
Effective communication with customers and complaint handling
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Gazdálkodási és menedzsment felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMAL-20/04
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Boglárka Hegedűs |
Dátum: | 24 Szep 2020 10:34 |
Utolsó módosítás: | 15 Szep 2023 10:34 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6784 |
Actions (login required)
Tétel nézet |