Az online marketingkommunikáció és az influenszerek fogyasztói döntésre gyakorolt hatásának vizsgálata

Kiszeli, Dóra (2020) Az online marketingkommunikáció és az influenszerek fogyasztói döntésre gyakorolt hatásának vizsgálata. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-20_13.pdf] PDF
KBAN-20_13.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomat valamilyen aktuális témával kapcsolatosan szerettem volna megírni. Mindig is érdekelt a kreatív része a közgazdaságtannak. Különösképpen a kommunikáció és a marketing. A szerencsének köszönhetően ezeket egyszerre dolgozhattam ki. Ezzel még nem voltam elégedett, hiszen szerettem volna beszélni a modern marketingkommunikáció eszközéről, melyet influenszer marketingnek nevezünk. Ami engem illet, szerettem volna megismerni mások véleményét is, hogy kitisztuljanak a gondolataim erről a típusú promó-cióról. Nyitásként a szekunder kutatásom olvasható szakdolgozatomban. Ez a rész arra szolgál, hogy bemutassam a szakirodalmi hátterét a marketingkommunikációnak. Ezután következik a primer kutatásom. Ebben a részben bemutatom az eredményeimet. Ahhoz, hogy a lehető legtöbb információt birtokoljam, készítettem kérdőívet és a közösségi médi-ában osztottam meg. Ez nem tűnt elegendőnek, hogy komplett képet kapjak. Ezért, öt al-kalommal szerveztem személyes interjút öt különböző emberrel. Az online vásárlás népszerűsége és a sok influenszer létezése támasztaja alá a téma aktualitását. A kényelmet mindenki előnyben részesíti az életében. Talán emiatt olyan ked-veltek a webáruházak. Természetesen kíváncsian kérdezősködtem további okok után, hogy miért van az, hogy a legtöbb fogyasztó próbálta már vagy rendszeresen online vásárol ahe-lyett, hogy meglátogatná a boltot. Manapság a közösségi médiában megjelent egy új munkakör, melyet korábban emlí-tettem, ez az influenszer marketing. Csak néhány éve jött és vált az egyik legmodernebb reklámozási eljárássá. Úgy gondolom, még mindig egy tesztelési folyamaton megy keresz-tül. A megkérdezettek nagy része elítéli az influenszerek viselkedését. A kutatásom után az eredményeimre támaszkodva javaslatokat tettem ötleteimről, hogy pozitív irányba fordul-jon és a lehető legtöbb ki legyen hozva belőle. Végül, szeretném beismerni, hogy kissé bajban voltam, mikor először próbáltam de-finiálni az influenszer marketinget, mert egy mondhatni vadonatúj dologról kellett írnom. Vagy az is meglehet, hogy össze voltam zavarodva, hogy ez jó vagy rossz reklámozási le-hetőség cégeknek. Az elemzés előtt nem lettem volna képes problémamegoldó ötletet meg-fogalmazni. Viszont, az elemzéseket követően megértettem, mire van szüksége a vásárló-nak. Ez segített felfedezni lehetséges utakat a sikeres és hatékony influenszer marketing új-ragondolásában.

Magyar cím

Az online marketingkommunikáció és az influenszerek fogyasztói döntésre gyakorolt hatásának vizsgálata

Angol cím

Research on how the online marketing communication and the influencers impact on consumer decision

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KBAN-20/13

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dóra Kiszeli
Dátum: 24 Szep 2020 09:43
Utolsó módosítás: 13 Szep 2023 09:23
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6617

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet