Eidler-Schmidt, Éva (2020) Óvodáskorú kétnyelvű gyermekek kisebbségi nyelvhasználata az ausztriai Boldogasszonyban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
A szakdolgozat (feltöltés).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A kutatásom célja, hogy feltárjam a lakóhelyemen, Boldogasszonyban, a vegyes vagy homogén nemzetiségi családban élő gyermekek számának növekedési tendenciáit. Dolgozatomban bemutatom a kétnyelvűség fogalmait (különböző aspektusokból), az egyéni kétnyelvűség megközelítéseit, a kétnyelvűség típusait, a kétnyelvűség családmodelljeit, valamint a kétnyelvűvé válás módjait. Kutatásomban fontos kérdéskör a kétnyelvűség és az identitás kapcsolatának vizsgálata, hogy milyen jelentőséggel bír a nyelv és a nyelvtanulás a szülők életében, változott-e azonsosságtudatuk, mióta nemzetiségi nyelvhasználatukban némiképp korlátozva lettek. A két nyelvet használók esetében fontosnak tartom feltérképezni a családi nyelvhasználati szokásokat, továbbá, hogy feltérképezzem az óvodai intézményes nevelés hogyan reagál a kétnyelvűségből eredő sajátosságokra.
Magyar cím
Óvodáskorú kétnyelvű gyermekek kisebbségi nyelvhasználata az ausztriai Boldogasszonyban
Angol cím
Language use of bilingual preschool children in Frauenkirchen, Austria
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Éva Eidler-Schmidt |
Dátum: | 22 Jún 2020 14:08 |
Utolsó módosítás: | 22 Jún 2020 14:08 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6599 |
Actions (login required)
Tétel nézet |