Berényi , Zsuzsanna (2020) Az óvodás korú gyermek mérési és megfigyelési lehetőségei az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése érdekében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
diplomamunka_berenyizsuzsanna_WK0DPR.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Abstract
Szakdolgozatom témája az óvoda- iskola átmenet, ezen belül is az óvodás korú gyermekek mérési lehetőségei. Diplomamunkám első részében a szociális háttér szerepét, az átmenet pedagógiai- módszertani kérdéseit, az iskolaérettség törvényi hátterét, valamint az óvodás korú gyermekek mérési lehetőségeit mutatom be. Kutatásom célja a másodéves pedagógus hallgatók ismeretének felmérése a megfogalmazott mérési lehetőségekről, továbbá az Óvodai nevelés országos alapprogram iskolaérettségi kritériumairól. Ezen felül a szülőkkel való közös nevelőmunka, valamint kommunikáció esetleges nehézségeiről kérdeztem a kitöltőket. Kutatásomhoz egy 19 kérdésből összeállított kérdőívet használtam, melyet összesen 38 hallgató töltött ki. A kutatómunka eredményeként kiderült, hogy a hallgatók nagyobb része ismeri ezeket a mérési lehetőségeket, az iskolaérettség kritériumait, továbbá lát nehézséget a szülőkkel való kommunikációban. Ennek megsegítésére, valamint a mérési lehetőségek pontosabb megismerésére tettem gyakorlati javaslatokat. Ezek főként gyakorlati alapokon nyugszanak, a mélyebb elsajátítás érdekében.
Hungarian Title
Az óvodás korú gyermek mérési és megfigyelési lehetőségei az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése érdekében
English Title
Monitoring and measuring preschoolers in order to facilitate the transition period between kindergarten and elementary school
Institution
University of Sopron
Faculty
Institute/Establishment/Department
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Specialization
Supervisor(s)
Item Type: | Thesis |
---|---|
Depositing User: | Zsuzsanna Berényi |
Date Deposited: | 23 Jun 2020 13:33 |
Last Modified: | 06 Mar 2023 07:52 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6583 |
Actions (login required)
View Item |