Berényi , Zsuzsanna (2020) Az óvodás korú gyermek mérési és megfigyelési lehetőségei az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése érdekében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
diplomamunka_berenyizsuzsanna_WK0DPR.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája az óvoda- iskola átmenet, ezen belül is az óvodás korú gyermekek mérési lehetőségei. Diplomamunkám első részében a szociális háttér szerepét, az átmenet pedagógiai- módszertani kérdéseit, az iskolaérettség törvényi hátterét, valamint az óvodás korú gyermekek mérési lehetőségeit mutatom be. Kutatásom célja a másodéves pedagógus hallgatók ismeretének felmérése a megfogalmazott mérési lehetőségekről, továbbá az Óvodai nevelés országos alapprogram iskolaérettségi kritériumairól. Ezen felül a szülőkkel való közös nevelőmunka, valamint kommunikáció esetleges nehézségeiről kérdeztem a kitöltőket. Kutatásomhoz egy 19 kérdésből összeállított kérdőívet használtam, melyet összesen 38 hallgató töltött ki. A kutatómunka eredményeként kiderült, hogy a hallgatók nagyobb része ismeri ezeket a mérési lehetőségeket, az iskolaérettség kritériumait, továbbá lát nehézséget a szülőkkel való kommunikációban. Ennek megsegítésére, valamint a mérési lehetőségek pontosabb megismerésére tettem gyakorlati javaslatokat. Ezek főként gyakorlati alapokon nyugszanak, a mélyebb elsajátítás érdekében.
Magyar cím
Az óvodás korú gyermek mérési és megfigyelési lehetőségei az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése érdekében
Angol cím
Monitoring and measuring preschoolers in order to facilitate the transition period between kindergarten and elementary school
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Zsuzsanna Berényi |
Dátum: | 23 Jún 2020 13:33 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 07:52 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6583 |
Actions (login required)
Tétel nézet |