Mérföldkövek a multilingvális-multikulturális nevelésben Pápán

Győri, Vivien Viktória (2020) Mérföldkövek a multilingvális-multikulturális nevelésben Pápán. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Győri Vivien Viktória- Mérföldkövek a multilingvális-multikulturális nevelésben Pápán szakdolgozat.pdf] PDF
Győri Vivien Viktória- Mérföldkövek a multilingvális-multikulturális nevelésben Pápán szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (863kB)

Absztrakt (kivonat)

A Mérföldkövek a multilingvális-multikulturális nevelésben Pápán című dolgozatom témaválasztási indokát a kétnyelvűség iránti érdeklődésem, illetve két tanítási nyelvű nevelésben való személyes tapasztalataim eredményezték. Dolgozatomban olyan kutatási kérdésekre kerestem a választ, amelyek bemutatják az interkulturális magyar-angol két nevelési nyelvű program megvalósulási körülményeinek főbb állomásait és egyben azt is ,hogy mely pályázatok segítették ezt elő .Kerestem a választ arra is, hogy konkrétan milyen események lendítették fel a program alakulását. Dolgozatom által betekintést nyerhetünk egy olyan program részleteibe, amely egyedülálló Magyarországon, és 2008 óta sikeresen működik, sok erőfeszítésnek köszönhetően. Részletek alatt értem a tevékenységformák és az angol nyelv kapcsolatát, az óvodai nap alatt használatos magyar-angol nyelvek arányának megoszlását. Továbbá olyan kérdésekre kerestem a választ, amely bemutatják az óvodapedagógusok nehézségeit a program létrehozásából és működéséből kifolyólag, és azt is, hogy a szülők hogyan működtek közre a program sikerességének érdekében. Kutatásom előre meghatározott hipotéziseken alapult és megvalósulását két kvalitatív módszer alkalmazásával, vagyis interjú- és dokumentumelemzéssel tettem lehetővé. A pályázatok és az interkulturális program elemzése, illetve az óvodapedagógusokkal készített interjúk során minden kérdésemre kielégítő választ kaphattam. Kiderült, hogy a program alakulása két fő pályázatnak köszönhető, és rengeteg esemény segítette elő a program alakulását (nemzeti hetek, érzékenyítő napok). Az angol nyelv használata az óvodai élet során 1:1 arányban alakul és a tevékenységformákban is egyenrangúan oszlik meg. Kutatásommal választ kaptam arra is, hogy azóvodapedagógusok nagy részének nem okozott nehézséget a programhoz való viszonyulás és szívesen fogadták a kihívást. A szülőkre vonatkozó kutatási kérdésemmel pedig arra a megállapításra jutottam, hogy mind a magyar, mind a migránsszülők segítőkészek voltak és szívüket-lelküket kitették a program sikeressége érdekében. Dolgozatomat minden pedagógusnak és szakmabelinek ajánlanám, de főleg azoknak, akik kétnyelvű nevelési programmal dolgoznak.

Magyar cím

Mérföldkövek a multilingvális-multikulturális nevelésben Pápán

Angol cím

Milestones in Multilingual and Multicultural Education in Pápa

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kitzinger, Arianna
egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): hallgató Vivien Győri
Dátum: 22 Jún 2020 13:47
Utolsó módosítás: 03 Már 2023 10:26
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6541

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet