A Waldorf-pedagógia sajátosságai a hagyományos intézményekhez viszonyítva

Puragi, Szabina (2020) A Waldorf-pedagógia sajátosságai a hagyományos intézményekhez viszonyítva. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Purgai Szabina - A Waldorf-pedagógia sajátosságai a hagyományos intézményekhez viszonyítva - szakdolgozat.pdf.pdf] PDF
Purgai Szabina - A Waldorf-pedagógia sajátosságai a hagyományos intézményekhez viszonyítva - szakdolgozat.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a Waldorf-pedagógia elemzését tűztem ki célul. Fontosnak tartottam, hogy feltárjam a különbségeket a Waldorf-intézmények és a hagyományos intézmények nevelési, módszertani elvei között. Mivel a Waldorf-pedagógia az antropozófiára épül, mely Rudolf Steiner sajátos világnézete, így röviden azt is bemutatom, hiszen az antropozófia ismerete elengedhetetlen Waldorf-pedagógia megismeréséhez. Dolgozatomban bemutatom, hogyan terjedt el a Waldorf-pedagógia a világon, illetve Magyarországon. Fontosnak tartottam írni külön a Waldorf-óvodák szokásairól, hagyományairól, melyhez kutatásom egy része is kapcsolódik. Mindemellett részletesen bemutatom a Waldorf-iskolák sajátosságait, érdekes vonásait, és hogy a gyerekek, hogyan tanulnak meg ott írni, olvasni és számolni. Kutatásomban igyekeztem minél több módszert alkalmazni, mellyel minden szempontból körbejárhattam a Waldorf-pedagógiát. Egy hetet töltöttem megfigyeléssel egy Wadorf-óvodában, dokumentumelemzést végeztem, melyben egy Waldorf-óvoda és egy hagyományos óvoda programját hasonlítottam össze. Interjúban egy pszichológust kérdeztem a Waldorf-óvodák előnyeiről és hátrányairól. Mindemellett kérdőívben felmértem az emberek véleményét és tudását a Waldorf-pedagógiáról, valamint Waldorf szülőket kérdeztem meg választásuk okáról. Összességében szakdolgozatomban igyekeztem mindent összefoglalni, amit a Waldorf-pedagógiáról tudni kell.

Magyar cím

A Waldorf-pedagógia sajátosságai a hagyományos intézményekhez viszonyítva

Angol cím

Characteristics of Waldorf Pedagogy Compared to Traditional Institutions

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pásztor, Enikő
Tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Szabina Puragi
Dátum: 23 Jún 2020 13:47
Utolsó módosítás: 15 Szep 2023 06:50
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6472

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet