A néphagyományok, a népi kultúra szerepe az óvodákban, különös tekintettel az abdai Mézeskalács Körzeti Napközi Otthonos Óvodára és Bölcsődére.

Dékány, Ramóna (2020) A néphagyományok, a népi kultúra szerepe az óvodákban, különös tekintettel az abdai Mézeskalács Körzeti Napközi Otthonos Óvodára és Bölcsődére. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of A néphagyományok, a népi kultúra szerepe az óvodákban, különös tekintettel az abdai Mézeskalács Körzeti Napközi Otthonos Óvodára és Bölcsődére.pdf] PDF
A néphagyományok, a népi kultúra szerepe az óvodákban, különös tekintettel az abdai Mézeskalács Körzeti Napközi Otthonos Óvodára és Bölcsődére.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom alapjául szolgáló kutatásom célja az volt, hogy megvizsgáljam a lakóhelyemen, Abdán található Mézeskalács Óvoda és Bölcsőde pedagógiai programjában és az ott dolgozó óvodapedagógusok pedagógiai gyakorlatában a néphagyományok szerepét. Célom volt továbbá feltérképezni, hogy az ott hivatásukat gyakorló pedagógusok és az óvoda vezetője milyen jelentőséget tulajdonítanak a mindennapi munkájuk során a magyar népi kultúra átörökítésének. Fontosnak tartják-e a néphagyományok továbbadását az óvodásaik számára? Azt is kutattam, hogy vajon az országban élő óvodapedagógusok miként vélekednek a néphagyományőrzésről. Fontos-e számukra is, hogy a mindennapi tevékenységekben megjelenjenek a magyar népi kultúra értékei, vagy ennek a területnek nem tulajdonítanak akkora jelentőséget? Az eredmények elemzése során választ kaptam a kérdéseimre. Megállapíthatóvá vált, hogy a néphagyományok, a népszokások már az óvodákban is hangsúlyosan jelen vannak, ezzel erősítve a gyermekek nemzeti identitástudatát. Az óvodapedagógusok beépítik a nemzeti értékeinket, a szép hagyományainkat a mindennapi tevékenységeikbe. A különböző jeles napok szervezésébe pedig nem csupán az óvodás gyermekek, hanem azok szülei, nagyszülei, testvérei is bekapcsolódhatnak. Ezzel is erősítik az óvoda és a családok közötti kapcsolatot, valamint az óvodapedagógusok élményt nyújtanak és pozitív mintát mutatnak a családoknak.

Magyar cím

A néphagyományok, a népi kultúra szerepe az óvodákban, különös tekintettel az abdai Mézeskalács Körzeti Napközi Otthonos Óvodára és Bölcsődére.

Angol cím

Folk traditions, the role of folk culture in kindergartens, with particular reference to the Mézeskalács Körzeti Napközi Otthonos Kindergarten and Day Nursery in Abda

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pásztor, Enikő
Tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Ramóna Dékány
Dátum: 23 Jún 2020 13:34
Utolsó módosítás: 15 Szep 2023 06:50
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6429

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet